Udskiftning af kældervinduer

Hansen1389
Hansen1389
Hansen1389 Hansen1389

Hej Alle

Har netop købt en ældre murermester villa ( fra slut 1940 erne) i Lyngby omegn og håber derfor på at få et par gode råd herinde fra omkring diverse renoveringsprojekter. :)

Vi skal igang med at udskifte alle kældervinduerne da de virkelig trænger. Vi tænker også lys/isolering/indbrud.

Der er allerede skiftet vinduer og terrassedøre i resten af huset for nogle år tilbage i træ-alu, så det er nok dette look vi går efter. 

Der er tale om 8 kældervinduer i ca. 60*90 cm. Er der nogen herinde, der har været igennem samme omgang og kan anbefale en producent af vinduer? Evt tømrer? Skal det være 2 lags eller 3 lags? Jeg er med på at vi også skal få lavet god ventilation hvis vi går efter 3-lags. Har planer om udskifning af alm. ventilatorer med genveks a la Duka i 3-4 rum i kælderen.

Hvad kan man regne med at sådan en omgang koster i 1) Materialer og 2) montering?
Kan man mon få noget for de gamle ruder som er en slags mosaik med farvede glas.

Alle gode råd modtages med taknemmelighed, på forhånd tak!

christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700

2-lags og 3-lags er lige tætte.

Vælg 3-lag hvis du vil have ruder som kan holde bedre på varmen.

Du kan få vinduer med luftventiler.

Jeg har lige købt et Outline daylight træ/alu kældervindue, 3-lag top-energi-glas med sløret rude (gross artic), i størrelsen 131x71cm til kr. 4540,-

puggie
puggie
Postnr: 8700
puggie puggie

prøv at få nogen priser hos sparvinduer. Jeg har lige sat en facadedør og et vindue i jeg synes prisen var god specialmål, alu samt lakeret i sort. Medmindre huset er efterisoleret så ville jeg gå efter det billigere glas.

Vil du være med? Log ind for at svare.