Vandskade - hvems fejl?

Hej allesammen! Helt ny her på forummet og håber at få lidt vejledning og hjælp =) Lidt om mit case, long story short...Jeg lejer en andelsboliglejlighed der foreningen bestilt et projekt at skifte alle rør i køkkenet og badeværelset.

En dag da jeg kommer hjem er hele armaturen i badeværelset sat op, alt var til synes færdigt, og vandet er tændt. Så jeg tar lige et bade. Det jeg ikke bemærker, er et lille hul i gulvet (fra de gamle rør) som går ned til vores underbo. Jeg stopper efter max 3 min, da hun kommet op til os. Det sat ikke nogle note eller andet information.

Nu har hun en regning på 27k hun vil att vi skal betale. Vi er desværre ikke dækket av forsikringen.

Jeg vil mene at det er VVS-firmaernes fejl, da de glemt slukke før vandet. Men de siger kun at det er mit fejl. Jeg er også i tvivl hvis det faktisk er en vandskade.

Jeg har selfølgelig prøvet med att snakke med VVS-firmaen og foreningen uden lykke.

Jeg vedlægger nogle billeder her.
Bild 1 - regeringen på at lave nyt loft

Blid 2- hul fra vores underbo

Hvad synes i jeg kan gør? Alle tips er velkomne.

Vh, Kristoffer

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

18.718 for at male 6 kvm. loft !!!!! Det ville jeg nægte at betale. 

Er det malet med platin pensel og 24 karat guldmaling ?


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

med 1 timepris på 2670 kr. + moms !!!!! det ren bondefangeri plat og svindel du skal kontakte en advokat, dette burde din forsikring være med til at dække, ellers er der i mange kommuner en gratis advokathjælp.... ikke engang en advokat med møderet for højesteret kan tillade sig at tage den timeløn.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nu er det jo ikke en regning men et tilbud. Og lige der hvor timeløn på malerarbejde ligner det allermest en kommafejl.  Det er nok allerede nu at du skal få en advokat til at skrive et brev til vvs firma. Og evt. snedkermester " fup og fejl   

Ellers er prisen jo ikke så galt hvis man regner de ca. 16000 kr fra som jeg tror kommafejlen udgør. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

KGS, som jeg læser din beskrivelse, har A-foreningen bestilt en VVs'er til at skifte nogle rør, i din lejet lejlighed. VVS'er har skiftet rørene, medens du ikke har været tilstede, samt forladt lejligheden uden bemærkninger.

Du kommer hjem og tager et bad, uden at bemærke hullet i gulvet. Der løber vand ned til underboen.

Ud fra ovennævnte kan det, under ingen omstændigheder, være dit ansvar, med mindre A-foreningen har lavet en skriftlig beskrivelse, vedr. rørarbejdet, til dig, før arbejdet gik i gang.

Hvad er VVS'er og A-foreningens begrundelse for at du skal betale?

Hej, tack for alle eres svar. Okey, det var således ikke et godt tilbud. Skal prøve at få et nyt, som back up, hvis sagen ikke går ni min vej.

Det her er den informationen vi har modtaget. Jeg syns det ikke er tydligt nok hvordan vandet skal bruges. Då de var igang med arbejdet i køkkenet, var det helt fint at bruge vandet da det var tændt. Så jeg havde  ingen anden anledning at tro det sku vare anerledes i badeværelset.

VVSer siger kun at det er min og skadelidtes forsikring der må afklare denne skade. Og de dækker det ikke.

Foreningen mener at det er en sag mellem to andelshavere, og at hun som ejer lejligheden er den ansvarlige i første gang, men efter det mig genom erstatningsansvarsloven. Jeg skal tilføje at vi har en god kommunikation og relation med hun der er ejer. Vi er ikke uenige på noget måde.

Jeg skal prøv at snakke med en advokat om det hele også.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Du skal også lige henvende dig til Snedkermester med tilbudet. Der er helt sikkert en kommafejl i sidste linje.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hullet i gulvet, der ikke var proppet af, da du brugte bruser, er tydeligt en sag mellem Andelsboligforeningen og VVSeren. Foreningen har bestilt arbejdet og håndværkeren har meldt klar overfor dem. Enten har foren8ngens pedel ikke inspiceret arbejdet eller også har håndværkeren IKKE lavet arbejdet helt færdigt.


 

Der er intet i deres beskrivelse som siger/forklarer hvornår du må bruge eller ikke bruge Badeværelset.

Havde der været sat en seddel op, f.eks. Bruser må ikke bruges eller lignende, havde situationen været helt anderledes.

Det er ikke dit ansvar at VVS'er frembringer og efterlader et hul i gulvet, uden din viden.

Du har særdeles gode "kort på hånden" til blankt at afvise, deres påstand om, at du skal betale.

I Retten vil det være dem, som skal bevise, at du har gjort noget forkert, i henhold til deres anvisninger!

På nuværende tidspunkt behøves du nødvendigvis ikke at gå til Advokat.

Skriv et anbefalet brev eller send en mail med kvittering for modtagelsen, sammen med ejeren af lejligheden, til VVS og Formanden for Andelsboligforeningen. 

Forklarer dem at i begge to nægter at betale for deres mangelfulde og skødeløse arbejde.

Al snakken i telefonen mv. dur ikke fremover. Kun skriftlig kommunikation fremover, som gemmes til evt. senere brug hos Advokat og i retten.

Husk også at gemme opslaget mv. som du har fået.

Altså......

Det er Andelsboligforeningen der har rekvireret håndværkeren. Altså foregår al kommunikation med håndværkeren gennem boligforeningen, der ordrer og betaler.

Du skal få boligforeningen til at betale og de kan så gå videre til håndværker, akvokat eller Jens på Marken - det bliver aldrig dit problem.


 

Det eneste Andelsboligforeningen har respekt for er skriftlig afvisning, fra jer begge.

Al yderlig snak i telefon eller direkte, face to face, dur ikke!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også