Varmvandsbeholder

Hej...

Bor i et parcel hus med el varme og en Varmvandsbeholder. Igår aftes måtte vi konstatere at vi ingen varmt vand har, derfor ingen bad 😫 Til morgen ingen varmt vand nogen steder overhovedet 😏

Der er lys i Varmvandsbeholderen, er der nogen der kunne ha en ide om hvad der galt?

Det skal lige siges at jeg har ingen forstand på det 😬

Hej... Bor i et parcel hus med el varme og en... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er noget ved billedet der undrer, skal sikkerheds ventilen ikke sidde direkte i bunden af beholderen og ikke som på billedet hvor vand tilslutningen kører direkte og ventilen er længere nede på røret ved siden af.


Vil det ikke være en fordel og skifte denne samtidig, den vil være ligså gammel som beholder eller ældre hvis der tidligere har siddet en anden beholder.

Jo, måske men, hvis den virker er den vel OK?


fase

Enig i at det er forholdsvis nemt selv at monterer vvb, men montering af vvb er faktisk autorisationskrævende.   

Ps. Selv havde jeg nu osse valgt at få skiftet sikkerhedsventilen, nu når smeden alligevel er i gang, den koster jo kun nogle få hundrede kroner. 

Annonce

Ja, og det gælder både el og vand. 


fase

Spørgsmålet er så hvad det bedst kan betale sig, enten selv at købe en ny vvb, eller lade vvs´eren lev. vvb´en ? For man har jo hørt om vvs´ere der lægger temmelig mange procenter oven i indkøbsprisen på materialeforbruget. 

siger spørgsmålet ikke sig selv hvad der kan svare sig ?

Det billigste er køb den selv og monter selv så svært er det nu ikke 

Tja.. både og - for mon installation af vvb stadigvæk er omfattet af håndværkerfradraget og energitilskud ?

Hvis der nu opstår vandskade pga. mangelfuld gør-det-selv installation, tror jeg man får et h....... hus med sit forsikringsselskab. Derfor bør man have fat i en autoriseret vvs-installatør.  

Beholderen er på 110 l.

I nævner sikkerheds ventil, hvad er det

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis