Udskiftning af udendørs IHC PIR censor

Som det ses på billedet er min udendørs PIR gået i stykker. Den fungerer faktiske lidt for godt, da den tænder og slukker lyset hele natten   

Min første tanke var at købe en ny og montere den i stedet for den gamle.

Så vidt jeg kan se er det en LK model jeg har siddende - og flere steder har jeg læst af folk anbefaler Servodan i stedet for LK.

Jeg er i bund og brug bare interesseret i at min PIR kommer til at virke men mindst muligt bøvl, som at skulle trække nye ledninger osv.

God råd modtages






 



 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har samme problem

Har du fået løst dette?

Jo men kan ikke finde en magen til, de er aller lavet om, men fandt dig et cover der muligvis løser opgaven

Ja, jeg fik det løst.

Det er korrekt at modellen er udgået, så jeg købte nedenstående som kunne forbindes på samme måde. Fungerer perfekt.


  • OPUS® 74 UNDERLAG 1 MODUL, LYSEGRÅ 15,00 kr
  • OPUS® 74 PIR afdækning/adaptor, Anvendes til Fuga® 180 PIR sensorer, så de opfylder IP4 464,00 kr
  • LK FUGA® IHC Control Pir sensor 24v 180°, lysegrå 550,40 kr

 

Kan man ikke købe glas til opus 74 og sætte på opus 73? Hvis blot glas som er defekt 
https://www.wattoo.dk/opus-74-afdaekning-til-pir-sensor-1024001709?gclid=Cj0KCQjw_5rtBRDxARIsAJfxvYCNm0tg6jdltLkKhPFwNduWku4_FOs8uC-AmMy__mCTsdaQChmSvecaAslsEALw_wcB
Annonce
Hej. Hvis man kan købe en føler magen til den man har, skal man så tilslutte PC for at få den til at virke ? eller burde en 1:1 udskiftning virke uden det ?
rosrosros skrev den 13-01-2019 12:31:33

Ja, jeg fik det løst.

Det er korrekt at modellen er udgået, så jeg købte nedenstående som kunne forbindes på samme måde. Fungerer perfekt.


  • OPUS® 74 UNDERLAG 1 MODUL, LYSEGRÅ 15,00 kr
  • OPUS® 74 PIR afdækning/adaptor, Anvendes til Fuga® 180 PIR sensorer, så de opfylder IP4 464,00 kr
  • LK FUGA® IHC Control Pir sensor 24v 180°, lysegrå 550,40 kr


Hvordan hulan får du ledningerne sat i den nye pir? Der er bare de der underlige rør - der kan de da ikke sidde fast i? Eller det kan de nok, men hvordan? :-D

Du skal bruge det lille grønne værktøj som følger med.
Ledningerne ligges i skære klemmerne og trykkes ned med det grønne værktøj.

Takker - de kom på plads. :)

FUGA Pir 24v kræver også en 24v som Min Opus73 PIR ikke krævede (den gamle OPUS73 skulle kun bruge to ledninger, som vist her: http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97762_03.pdf ). Her kan det ses at det er det sort/blå par som bliver benyttet: sort til #1 (til input) #2 er tom, blå til #3 (0V).

Til FUGAen kræves så også 24V som angivet her: https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D875922_05.pdf (den virker i hvert fald ikke for mig uden 24V). Men jeg tror desværre ikke der er trukket 24v med ud til PIRen - kan i hvert fald ikke finde 24V må nogle af kablerne. Og min tavle ser sådan her ud - og jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skulle finde kablet.

Kan jeg mon selv koble en 24V transformer på ude ved PIRen - eller nogen gode forslag til at få den nye FUGA PIR til at virke?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis