Sløjfe kælder i hus fra 1800

zyberrunner
zyberrunner
Postnr:
zyberrunner zyberrunner

Hej med jer 

Jeg har et hus fra 1800 som i det gamle køkkenrum (anvendes i dag som pulterkammer) har en kælder på ca. 5 kvm. Da jeg skal til at istandsætte rummet og anvende det som entre, vil jeg sløjfe kælderen som er ret fugtugt. Der er en dykpumpe installeret, hvis den stoppes står der ca 10-15 cm vand efter et par uger. 

Jeg har læst to andre indlæg herinde som foreslår to forskellige fremgangmåder, så jeg er nysgerrig på hvad der er det "mest" rigtige at gøre.

https://www.lav-det-selv.dk/forum/a...1808 
https://www.lav-det-selv.dk/forum/a...3329 

Jeg er med på at der skal brydes op i gylvet der nede for at give vandet mulighed for at komme ud. 

Men skal den fyldes med Sand eller sten eller en kombi?
Er det en god ide at bruge en vibrator inde i så gammelt et hus? Hvad kunen alternativet være
Og kunne man evt starte med at smide de gamle murbrokker fra guldvet i mit gamle badeværelse derned? Skal nemlig fikse badeværelset før det gamle køkken.

Slutter af med 300-400mm "flamingo" 100mm beton med gulvvarme og fliser. 

Ser frem til at høre fra jer kloge hoveder :-)

Mvh
Lars 

Picarro
Picarro
Postnr: 2800
Picarro Picarro

Stooop stop stop. Der er da den fedeste mulighed for at lave en vinkælder eller lignende med en lem i gulvet.

zyberrunner
zyberrunner
Postnr:
zyberrunner zyberrunner

Har jeg overvejet og regnet på, da det også var hvad jeg selv havde i tankerne.

Men da den er fugtig skal der laves dræn for at sikre dette. Jeg syntes omkostningen til dette er alt for stor for at få en vinkælder. Så nøjes med et vinkøleskab i den nye entre :-) 

Picarro
Picarro
Postnr: 2800
Picarro Picarro

Fugt skulle da umiddelbart ikke være et problem i en vinkælder, der er det jo lige netop vigtigt med fugetig luft itl at holde propperne ekspanderede.. Men selvfølgelig, hvis det er for stort et projekt.. 

Vil du være med? Log ind for at svare.