Afstand mellem isoleret, opvarmet værksted og hus?

Jeg har forgæves googlet rundt for at finde ud af, hvordan reglerne er for nyopførelse af et isoleret, opvarmet værksted i forhold til afstand til hovedhuset.

Jeg er i gang med at projektere et isoleret, opvarmet værksted på støbt fundament, som meget gerne skulle placeres med kun 2 meters afstand til mit hus.

Der ligger i forvejen en gammel godkendt carport 2,5 m fra huset.

Den skal rives ned for at gøre plads til det nye byggeri, men jeg formoder, at der måske er nogle brandregler (særlig brandhæmmende konstruktion), som er anderledes ved et decideret byggeri med vægge, når det ligger så tæt på andet byggeri?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er ihvertfald regler for den slags, jeg er i gang med at få opført et værksted på min grund, ved bygge ansøgningen skulle jeg oplyse afstand mellem bygninger, men kan ikke huske om der stod en minimum afstand, eller om man bare skulle oplyse afstanden.

Afstande (til skel, til andre bygninger), højdeforhold, materialer, ... der er mange mange ting der spiller ind. 

I eksempelsamling om brandsikring af byggeri finder du nogle eksempler hvordan det kan lade sig gøre.
https://byggevareinfo.dk/file/218960/exsamling_brand_vtre.pdf


Hvorfor ikke bare spørge på det stedlige bygningsinspektorat. De plejer at være til at tale med, og så får du samtidig evt. stedlige krav at vide.


fase

Der skal minimum være 2,5 meter mellem eksisterende bolig og fritstående tilbygning. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis