Installer nyt lampeudtag

Hej,


Jeg er igang med og sætte nyt troldtekt loft op i vores kontor. Jeg er amatør men indtil videre er det gået fint :) Forskallingen er sat på men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvordan jeg arbejder omkring lampeudtaget. Der var ikke noget lampeudtag før, blot en ledning med kronmuffe, hvor lampen hang. Jeg påtænker at få installeret et nyt lampeudtag. 


Første spørgsmål er, om jeg selv må gøre det? Hvis jeg må, hvordan griber jeg det så an?


Jeg tænker, at det skal være et rundt Fuga lampeudtag (https://www.bauhaus.dk/lk-fuga-lampeudtag-rund-o84-mm-hvid.html), da vi også har den i de øvrige rum i huset.

Herunder kan I se et billede af, hvordan det ser ud nu.  

Håber I kan hjælpe.


Mvh

Rasmus

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det korte svar er nej. Det skal laves af en autoriseret elinstallatør. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Fotoet er utydeligt, så det er svært at bestemme farverne. 

Hvis du ikke har nogen ide om hvad der er fase, mellemledning eller nul og hvordan du finder ud af det, så bør du hyre en elektriker til det. Det koster nok en halv timeløn. Da dåsen ikke når det færdige lofts over/under-flade skal der monteres ny PL loftdåse. Så han skal komme inden du monterer troldtektpladerne. Det koster nok en halv timeløn mere. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Når du spørger så direkte om du må så er svaret nej. Det er den faste installation, så det er autorisationskrævende.

Noget helt andet er at lampestedet er dårlig placeret, hvis det rammer lige i samlingen på troldtekt. 

Hvis du vælger at skifte dåsen ud ville jeg vælge en fra Harald skrald (tryk for link). 

Den er billig men vigtigt er at den er justerbar i højden. Den kan umiddelbart sidde på samme plads hvis det er det du vil. 





Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik