Opsætning af autolift

Hey håber der er nogle kloge hoveder her😉 jeg har købt mig en ældre 2 søglet stenhøj autolift fra 1987 maks 2 tons løft. Den har en hel bro den står på. Der er 7 steder til epantionsbolte. (er magen til denne her: )https://www.google.dk/search?q=stenhøjlift+gammel&client=tablet-unknown&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi9tunnjejdAhVBqCwKHSFtCJsQ_AUIESgB&biw=1280&bih=800#imgrc=XyXeg1wtbOewbM: mit beton gulv er kun 10 cm tykt. Mit spørgsmål er. Tror i det ville kunne holde/sikkert nok hvis jeg fylder noget stærkt 2 kombunents lim i først?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I 10 cm beton ville jeg højst bolte en barstol fast. Du er nødt til at gå mere drastisk til værks og gøre noget ved gulvet.


Velkommen på LDS 

 jeg er ikke enig i Bent`s betragtninger.  

I firmaet har vi 500 kg svingkraner, der har en arm ud i 4 m længde. De står med en søjle som har en fod på gulvet på ca. 400 mm i firkant. De bliver boltet i 10-12 cm beton med M16 gevindstænger og 2 komponent lim der er beregnet til bolte. Det har aldrig svigtet. 

En arbejdskollega har lige monteret en lignende. Det er i gammel staldgulv uden problemer. 

Din lift kan løfte 2000 kg så det er trods alt kun 1000 kg i hver side og bilen hænger forholdsvis lige på den. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis ellers betonen er af hæderlig kvalitet, og du bruger klæbeankre, vil jeg ene det er ok. (jeg ville ikke anbefale at bruge expantionsbolte)


Vi prøver igen, i morgen --

Klæbeankre var det ord jeg ikke kunne komme på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

vi har for et halvt år siden sat en op på arbejde.

En 4 søjlet lift, hvor der ikke er bro under, så belastninger under hvert ben. Den sidder i 4 klæbeankre i hvert ben, i gammelt beton 8-15 cm. Den står fint.

Har afprøvet den med fuld(over) læsset transporter, da lys stikket ikke virkede, 30 min inden afgang. 

Nu har en 4 søjlet lift ikke samme sideværts belastninger som en 2 søjlet, en som vores kan stå på hjul under hvert ben( hvis man da tør den slags) 

Men jeg ville ikke have bekymringer med det, hvis ellers dit beton er af hæderligt kvalitet og ikke helt smuldret ihjel. Når du har bundramme under, så holder liften jo næsten sig selv.

Annonce

I har sikkert ret... men I får ikke mig ind under den lift når der står 2 tons bil på den.

God fornøjelse.


Bent Andersen skrev den 03-10-2018 00:11:13

I har sikkert ret... men I får ikke mig ind under den lift når der står 2 tons bil på den.

God fornøjelse.


 Jeg holder med dig Bent. Den beskrevne måde at opsætte en tosøjlet lift på gør den livsfarlig at stå under. Jeg vil foreslå at spørger undersøger hvad fabrikanten skriver i manualen til liften. Og der er flere måder at gøre det på men fælles for alle er der skal betydeligt mere beton til at holde hver søjle og nedstøbte ankre til at klare den sag end der har været nævnt her i tråden.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis