isolering i skunkrum

Shan
Shan
Postnr:
Shan Shan

Hej. 

Mit spørgsmål er at må jeg isoler skunkrum på første sal på denne måde  som jeg håndtegnet på et stykke papir. ' Håber der er nogen der hjælper mig. mvh 

tak på forhånd.

Kermit_369
Kermit_369
Postnr: 7860
Kermit_369 Kermit_369

Jeg har lidt svært ved at tyde en del af teksten på tegningen. Men for mig at se er det en udmærket fremgangsmåde. Har selv gjort noget lignende. 

Dog er der to ting jeg vil bemærke. For det første ser det ud til at du har vindstop mellem gulvbjælkerne. Dette ville jeg føre op til spærene så den lave lodrette del også er beskyttet.

For det andet skal du sikre at der er mellemrum mellem den skrå del og op til lægterne for at sikre ventilation.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

GSH
GSH
Postnr: 4200
GSH GSH

Der skal være min 25 mm, imellem underkant af lægter og isoleringen, for ventilation. Kan se på tegningen at du har 50 mm (195-145), så det er OK.

Vindstoppet ville jeg også føre op som Kermit_369 anfører.

Shan
Shan
Postnr:
Shan Shan

Hej til alle der svar mig. Mange tak for det.

Jeg har ca 60mm luft fra underkant af lægter og isoleringen. Dvs Jeg skal forhøj min vindstop til spærene, men jeg kan kun fuge 3 sider dvs højre,venstre og under siden.?

Shan
Shan
Postnr:
Shan Shan

Hej 

Nej, der er ikke dampspærre i etageadskillelse.

Jeg lægger dampspærre helt ned mellem bjælkerne. Så jeg skal have nogle under lag for dampspærre.

Shan
Shan
Postnr:
Shan Shan

Hvordan laver man i varm skunk?

Shan
Shan
Postnr:
Shan Shan

Hej havd mener du med 200mm isolering ved lodrette skunk væg, mener du der skal være mere eller mindre?

Orla Nautrup
Orla Nautrup
Postnr: 7870
Orla Nautrup Orla Nautrup

Hvis du laver en varm skunk bliver varmetabet fra rørene inde i huset og ligeledes fra underetagen.

Du har heller ikke problemer med damptrykket fra underetagen og der behøves ikke dampspærre i etageadskillelsen.

Ved en varm skunk skal man minimere isoleringen i den lodrette skunkvæg, eller evt. helt undvære den.

Shan
Shan
Postnr:
Shan Shan

jeg har målet min skrå spær højde den er 170 mm. Så hvor meget isolering jeg skal lægge mellem skrå og lodret spær.

mvh

Orla Nautrup
Orla Nautrup

145 mm mellem spær og så kan du påfore det på du har lyst til, men husk din dampspærre må ikke ligge længere end 1/3 inde i isoleringen set fra den varme side.

Husk at tætne dampspærre tæt til bagmur.

Shan
Shan
Postnr:
Shan Shan

Tak for dit svar.

Men det bliver meget sværet for mig , at gør dampspærre helt tæt. 

Så jeg laver ikke varmskunk rum.

Som på min tegning skal jeg forhøj vindstop mod facade. Eller jeg kan lægge gipsplade foran lodret isolering  mod facade.

Mvh7

Orla Nautrup skrev den 04-10-2018 22:48:51

145 mm mellem spær og så kan du påfore det på du har lyst til, men husk din dampspærre må ikke ligge længere end 1/3 inde i isoleringen set fra den varme side.

Husk at tætne dampspærre tæt til bagmur.

Orla Nautrup
Orla Nautrup

Jamen som du tegner det, har du din dampspærre et sted, og en stor del af isoleringen et andet sted, og hvis der så er bare lidt ventilaton i skunkrummet, får du slet ingen gavn af det yderste lag isolering.

Du kan evt. starte med en hård batts (støbe eller Venti) ud mod det fri, så har du vindspærre nok.

Vil du være med? Log ind for at svare.