Sten til indkørsel

JEg skal have bestilt sten til min nyanlagte indkørsel. ER der nogen tips for eller imod de forskellige typer af sten?

Jeg planlægger at bruge perle- eller ærtesten eller granitskærvier 11-16 mm.  JEg er mest lun på perlesten, men de er jo meget små ift. at sidde fast i dæk.

Kommentarer?


Mvh Troels
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har granitskærver 11-16mm, det fungere perfekt, ingen sten der sætter sig i dækkene.

Skærverne pakker sig rigtig godt sammen, så man kan cykle og køre med trillebør uden problemer, og jo så også nemt at gå på.


Vi prøver igen, i morgen --

Min nabo har perlesten på hans gårdsplads, og de har ingen problemer med sten i dækkene, men det pakker sig ikke sammen som granitten gør.
Men du skal tænke på at du er nød til at rive din indkørsel, fordi du laver "spor" og fordi ukrudt VIL spire, de steder hvor du ikke færdes hele tiden, hvis du ikke river  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Vi har perlesten og de sidder ikke i dækkene, men oprindeligt er indkørslen ikke lavet ordentligt da der ikke er stabilgrus som underlag. Dvs sten og jord er efterhånden pakket godt sammen. 

Omkring rivning, så kan du med en havetraktor og en strigle (gårdspladsrive) relativt nemt holder ukrudt stangen og kørespor væk. Køb dog ikke strigler fra Biltema el lign, tænderne er alt for tynde.

Kender nogen der har granitskærver i indkørslen. Det har de fortrudt mange gange, for det er rimelig træls og skovle sne i. Noget lign. kunne jeg forestille mig osse er gældende hvis der er ral (ærter/nødder) i ens indkørsel/gårdsplads. 

Jeg har nøddesten i indkørslen. Det er noget l... mht. ukrudt og sne skrabning. Når jeg laver ny carport skal jeg have fast belægning.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis