Afbryder.

Hej.  Jeg har en afbryder der tænder en lampe når den er oppe og slukker når den er nede.  

I min verden er det omvendt.   Kan man bare bytte om på de 2 ledninger og så bliver det omvendt?


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis altså du snakker om en lysnet afbryder så skal du vende kontakten om sådan rent fysisk... 


 

Nu ved jeg ikke hvorfor du skriver "nej" til larsen56. For det er da et dårligt svar på spørgsmålet. 

Er det en lampe som kun tændes med den ene afbryder så skal den naturligvis vendes.

Er det korrespondance så er det ikke muligt at vide om det er opad eller nedad, da det kommer an på hvilken afbryder der er betjent sidst. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej igen.   

Ok jeg vender den.  Jeg troede at en afbryder altid vender den samme vej.    

Det med at Bytte om på ledningerne lyder som en dårlig ide.  

Der er kun 1 afbryder til lampen.  

Så er det 1 polet afbryder. Der er kun 2 klemmer og 2 ledninger. Det har ingen indflydelse at bytte om på ledninger.  

Det hvordan en afbryder SKAL vende er der delte meninger om i verden. I DK tænder vi nedad. Jeg har for kort tid siden været på ophold i Norge og i denne weekend i Tyskland. Der tænder man begge steder ved at trykke ind for oven på tangenten.

Min Norske fætter som er trikker deroppe  synes at vi er nogle underlige nogen på det område. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis