Manglende varmt vand i bruseniche

En der kender til løsning på følgende?

Vi har i vores bruseniche næsten intet varm vand. Tænder vi kun for det varme løber der bare en lille pisstråle ud. Det er blevet værre og værre over tid.
Amaturet er et ældre et-grebs damixa, hvor hele møget er muret ind i væggen.
Har haft alt adskildt så langt ind jeg kan komme, uden at finde skyggen af kalkansanlinger  :(
Der er ikke problemer med mængde/tryk andre steder i huset.

Og nå ja, PS, At bryde vægge ned og trække nye rør er ikke lige noget jeg gider at høre   

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ud til varmeinstallatiom og øg trykket.

Jeg vil gerne dele mine egne erfaringer, men det "gider du ikke høre"

Rørene til vores badeværelse er lagt i 1984-85 og det er lavet som 1/2" galv. rør. De ligger i etageadskillelse og afgrener først til bruser dernæst håndvask og så går kold vand videre til toilet.

Så begyndte det kolde vand langsomt at komme med mindre og mindre til bruser. Til sidst stoppede det helt. Jeg prøvede alt jeg kunne fantasere om, bl.a. kørte jeg noget der ligner en gardin spiral ned i røret med batteri boremaskine. Det kunne ikke nå ind til problemet.

Jeg har nu pillet loftet ned i køkken alrum nedenunder. Når rørene er adskilt ser jeg at lige efter T afgrening er røret fuldstændig stoppet på ca. 5-10 cm Jeg tror det er rust. 

De andre rør har bare en lille antydning af belægning på indersiden. 

Løsningen er i gang og bliver med nye plastrør som rør i rør til alle tappesteder, og så ender det med at loftet i køkken skal være glat gips loft som hæves mest muligt og der etableres stukkanter og måske en stukroset i midten. 

Så det er et par måneders projekt med støv og alle andre ubehageligheder.




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kunne prøve at lukke for vandet ved hovedhanen og afmontere blandingsbatteriet. Inde bag den runde plade, som er skruet fast med to skruer sidder selve blandingsbatteriet, som er monteret med forskruninger. Prøv så at åbne for vandet og se om der kommer vand ud af både koldt- og varmtvandsrøret. Der er for øvrigt lavet et termostatblandingsbatteri til montage på det, du har. 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis