Sluk for vandet?

Hej,


Er der nogle der kan fortælle mig, hvilken hane jeg skal have fat i for at slukke for vandet?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den røde, runde.


Lidt mere info om hvad for noget vand du gerne vil slukke ville hjælpe på det.

Altså normalt sidder der en hane inden selve blandingsbatteriet, i hvert fald i køkkener og på badeværelser. Ellers må det være noget med at gætte sig frem til hvor den er. Din hovedhane kommer jo ind hvor det kolde vand kommer ind i bygningen, så det er noget med at følge den kolde tilførsel fra vandvarmeren og baglæns.

Nogle steder sidder hovedhanen også udenfor under et plastikdæksel.

Desværre til bruseren, så ingen mulighed for at lukke der


Synes bare jeg har prøvet, hvad der er ved den kolde tilførsel, men der virker ikke. Tør heller ikke bare pille ved det hele. Der sidder heller ikke noget udenfor.

Den kan sagtens være begravet et stykke væk. Min egen sidder 10 meter ude i græsplænen under et stort plastikdæksel. Kunne ikke finde den første år fordi tidligere ejer havde ladet den gro helt over.

Annonce

det er vel den blå, så luk første brune hane til venstre for.

Det ser ud som om din vandmåler er den nederste blå, så ventilen til venstre må lukke for vandet.


fase

Kom jeg også frem til, men den sad meget fast, så ville ikke pille for meget


Men slukkede for koldt vand ind til veksel og det virkede i brusekabinen. Der var dog stadig var i køkkenet, men det kan jo være lige meget


Mange tak for jeres tid og bud.

nå men brug så køkkenvasken til at vande have m.m. hvis den går uden om vandmåler.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis