Hvilken væghængt brændeovn

Hej. Står og skal have ny brændeovn og er i syvv sind over hvilken model vi skal vælge. Har 2 i kikkerten. 

En morsø 8170 og en aduro 9.4

Nogen der har erfaringer med en af disse modeller eller kender generalt til mærkerne. Er morsø bedre kvalitet og er det en fordel og have en brændeovn med mindre glas i, som morsøen. Giver det mere eller mindre varme udvikling. 

På forhånd tak 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb en pilleovn, det er der fremtid i.


 

Skulle jeg have ny brændeovn ville jeg helt sikker gå efter en med høj virkningsgrad (helst over 90%) og med varmelagring, for det bliver mere og mere almindelig at natfyring forbydes.   

Ps. Synes bestemt ikke du skal overveje pilleovn, det presser de i forvejen dyrere pille priser endnu mere i vejret.    

Vi har en Contura 850W som vi er godt tilfredse med - til den mindre side, men rummet er heller ikke så stort.

Hvis jeg skulle gøre "det om" så ville jeg have kigget på en med vandtank da varmepumpen står i kælderen lige under brændeovnen

nu er det jo helle 

ikke ligemeget om den skal være som en primær varmekiilde eller blot som en leglighedsvis hyggevarmer... personligt foretrækker jeg dem med så meget glas som muligt da jeg finder det smukt og afslappen at se de rolig flammer, samtidig med at man kan mærke varmen fra den 

 

Har du set denne her "combi-ovn" der både kan fyre med skovbrænde og træpiller. https://www.aduro.dk/aduro-hybrid/aduro-h1/?utm_source=facebook&utm_medium=cpm&utm_campaign=Traffic

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis