Min motorbåd har mistet fart

Hej håber i kan hjælpe, jeg har en fjordcruiser 27 fod med ca 100 HK diesel ,da jeg satte båden i vandet i starten af sommeren kunne jeg få den op på 2500 omd ca og en topfart på ca 12 knob, så ødelage jeg mit manifold fik fat på et nyt en anden model men den passede fint på min marinemotor mit problem er så nu ca to måneder efter kan jeg kun sejle ca 7 knob max og kan kun tage ca 1800 omd, ville rurer få motor til og mindste omd fart ja men omd ??

Hej håber i kan hjælpe, jeg har en fjordcruiser 27... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fjordcruiser skrev den 04-10-2018 08:19:10

Skal prøve :-)

 Gutti, det er vejen til at komme videre.  :-)


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Har lagt et par billeder på af min skrue 🙁som man kan se er der en del rurer på 😕er der nogen der nu tør svare på om den mængde rurer kan tage motorens  omdrejninger 🤔

Det er jo svært at svare på, men jeg tror nu sagtens det kan være de ruere der tager o/m på motoren.

Hvordan med selve bunden af båden, sidder der også ruere på?


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Bunden så faktisk fin ud der var slam eller hvad kalder man det en form for lille lag slim

Der er ingen tvivl om, ar det er skruen der er synderen. Når den er renset, så virker alt som det plejer.

Håber du har ret prik4 tænker gør den klar igen 🙂og så ta den derfra næste år når den kommer i vandet 🙂er godt nok spændt om de rurer tager omdrejninger 🙁

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også