Intet lys (lysdæmper) i gangen efter kortslutning

Hej,

Jeg havde for noget tid siden en kortslutning i lejligheden der gjorde at alt strømmen gik. Relæet havde slået fra og jeg slog det til igen, og strømmen var tilbage; bare ikke i gangen.

Lyset i gangen er halogen spots på lysdæmper (Hager EV011), og der er to afbrydere til som er fjederkontakter.
Jeg har også lysdæmper funktion på lyset i soveværelse og køkken, og det virker ganske fint.

Jeg håbede at det var halogenpærerne der var røget sig en tur, men har netop prøvet med ny pære, og det virker fortsat ikke. Jeg har taget billeder af det hele, og håber virkelig at nogen kan pege mig i den rigtige retning - forhåbentlig behøver jeg ikke elektriker til at ordne det. p.s. jeg overtog lejligheden for 2 år siden, men der var meget pæn el rapport, og det har også virket upåklageligt ind til kortslutningen.


Tak,
Kasper

Hej, Jeg havde for noget tid siden en kortslutning... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at måle på kontakten om der kommer spænding på ledningen, der går til lysdæmperen. Hvis der ikke er spænding på ledningen til dæmperen er fejlen i kontakten. 


fase

når du siger målt, bruger du så en polsøger eller et måleinstrument ?? 


Det er en polsøger jeg bruger. Er det forkert?

Du skal bruge et voltmeter. Polsøgeren er kun retningsgivende og kræver erfaring at bruge. Selv bruger jeg begge dele.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis