Kan man selv tage et køkken ned og genbruge?

Hej. Jeg skal bruge et nyt køkken i mit nye (gamle og meget renoveringstrængende) rækkehus. Jeg har kigget på et brugt køkken på DBA, hvor elementerne rimeligvis kan tilpasses mit køkken. Det er et super fint kvalitetskøkken med massive mahognilåger og granitbordplade. 

Kan man selv tage sådan et køkken ned og flytte. Tænker at bordpladerne vejer en hel del? Jeg ville leje en stor trailer og køre det hjem ad et par omgange. Har en tømrer til at sætte det op for mig. 

Prisen for det brugte køkken er 15.000 inkl. hvidevarer men jeg tænker der hurtigt ryger nogle tusinde på at få det flyttet. Selvfølgelig kan et ikea køkken fås til den pris, men ikke i den kvalitet.


Hvad ville i andre vælge? Har i flyttet køkkener?

Hej. Jeg skal bruge et nyt køkken i mit nye (gamle... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du alligevel finder et, så husk at du kan låne en stor lukket trailer både ved bilka og silvan - gratis - også uden at købe noget. Så kan der blive til en flyttebajer til hjælperen😉


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

ev elmand skrev den 28-09-2018 09:32:56
Vores køkken er fra 1984 og vi har skiftet bordplade med underlimet vask o.s.v Men ellers har jeg hørt at statistisk så holder køkkener i gennemsnit 4 år i DK. Hvis det er sandt så er vi altså blevet alt for rige.  

 Off topic. Erik jeg har ikke råd til at skifte køkken. Hvis dit udsagn er rigtigt, så skal jeg have nyt køkken om 2 år. Det, jeg har nu, skulle gerne vare indtil jeg får den sidste lejlighed. 1-værelses med låg     .


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis du kan få elementerne nogenlunde til at passe med hvad plads du nu har i dit køkken, ville jeg da mene, det køkken du har kig på er værd at undersøge. 

Tilbyd selv at stå for nedtagning, måske kan du forhandle prisen ned. 

Jeg har pillet mange fine køkkener, næsten nye inkl. hvidevarer ned og sat nye op, fordi kunden bare havde lyst til noget nyt. 

For 15000 kan du få to underskabe og en skuffe fra køkkenfirmaerne, ca. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kr. 15.000,- ?? Til den pris vil jeg gerne sælge dig tre.    

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Overdrivelse fremmer forståelsen..

Desuden tror jeg sgu ik jeg har lyst til at købe noget du sælger 😎

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

For 15000 får du rigtig meget køkken plan hvid hos Ikea


 

Tak for flere gode råd. Det er rigtigt at man får meget køkken for pengene hos IKEA, men jeg synes ofte at selve fronterne og hvidevarerne ser lidt billige ud. Jeg vil jo gerne have et billigt køkken, som ikke ser billigt ud. Ligesom det er fedt både at blæse og have mel i munden... ;-) 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også