Taphane til opvaske maskine

Hej.

Håber i kan hjælpe, jeg skal have installeret en taphane, jeg har fået et bud fra en vvs'er. Mellem 2000-2500 kr plus moms. 


Kan det virkeligt passe? Eller hvad bør sådan en sag koste? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her på siden.

Det kommer helt an på forholdene, men det lyder dyrt. Men hvis du "bare" ringer til et vvs- firma og spørger på prisen, vil de da gardere sig. Prøv at tage et billede af tilslutningsrørene og lad os se. Billedet kunne også bruges til din vvs-er så han bedre kan vurdere forholdene.


Søren O

Hvis taphanen blot skal sidde i dette skab, så ligner det noget der kan laves på et kvarter. Du vil dog sikkert ikke slippe med mindre end 1 time + tillæg for bil + materialer. Var det ikke noget du selv kunne have mod på at lave?


Søren O

Det var også min egen tanke.. Ikke det store bøvl i det. 

Som jeg har forstået lovgivningen er det ikke noget, det er tilladt at rode med selv. 

Det er en drikkevandsinstallation. arbejdet kræver autorisation.

fordeler ( eller falder trykket når maskinen tager vand) 250 kr

Taphane med kontra 175 kr

udskiftning af støttebøsninger 50 kr.

rørbærer 150 kr.

evtl forlænger af det der pe: 120 kr.

aftale, kørsel, ringe på, arbejde kørsel fakturering 430-500 kr/h.

Du kan bruge følgende tommefingerregel:

En VVSer der ringer på døren koster 500 kr

en der laver lidt 1250 kr

skal han bruge nogle få dele, bliver det 2000-2500 kr. og det er netop det mester har sagt.

Moms går til skatteministeren - ikke til VVSeren.


Annonce

Om det er lovligt gør det selv arbejde ligger nok lige på kanten. Det der skal ændres sidde bag en afspærringsventil, så "forbrydelsen" er minimal, og der bliver intet skjult.

Først lukkes for afspærringsventilen. Pex-røret fjernes fra forskruningen. Forskruningen skrues af afspærringsventilen. Gevindet på afspærringsventilen pakkes med gevindtape eller pakgarn og salve. Et galvaniseret t-rør eller en "hjørnevinkel" skrues på afspærringsventilen. Du skal have fat i en ny forskruning - den skal være " lige" og ikke "vinkel" som den nuværende. Du skal også have en aftapningsventil med kontraventil - helst med 3/4" afgang. Den anden ende skal være 1/2". Disse dele koster nok små kr. 250,-.


Søren O

Det er aut. arbejde fordi det hører til den faste installation. At de fleste så laver det selv og pådrager sig ansvaret er så en anden ting.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis