Cirkulation på brugsvand - Redan TD unit

Hej 

Jeg har nogle problemer med cirkulationen i en 3 etagers ejendom.

Jeg har trukket 2 vv-rør op på 2. sal i en forgrening med 2 haner/tappesteder.(samme forgrening)

Min 10 år gamle Redan TD unit har monteret et cirkulations sæt som går ind i PM regulatoren/trykstyringsventilen på kv siden.

Jeg har lige købt en ny cirkulationspumpe fordi jeg troede den gamle ikke længere fungerede. Desværre har det vist sig at den nye pumpe laver nøjagtig samme problem som den gamle.

Den kan ikke pumpe vandet tilbage forbi kontra-ventilen. Trykket er tydeligvis for stort på den anden side.

Den starter fint når jeg åbner for vandet på 2. sal - men det er som om den løber "tør" lige efter eller før pumpen. Den siger en lyd som fortæller mig at den er halvfuld ihvertfald. og pumpen forsætter med at køre efter jeg har slukket for vandet

Det burde den ikke da cirkulationspumpen er en Grundfos COMFORT 15-14 BA PM

https://www.bd.dk/produkter/vvs/varme/pumper/pumper-til-brugsvand/380634014/grundfos-comfort-15-14-ba-pm-cirkulationspumpe-80-mm.-til-brugsvand

Mine umiddelbare spørgsmål er:

1. Kan det være PM-Regulatoren/Trykstyringsventilen som sender for meget tryk ud i cirkulationen? Altså på bagsiden af kontraventilen.

2. Er trykket så lavt på 2. sal så der simpelthen ikke er nok vv til at fylde rørene når vandet løber? og pumpen løber tør.

Jeg håber der sidder en derude som er stødt ind i samme problem og evt. sidder med en løsning?

/Jess


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du ikke et billede af installationen af cirkulationspumpen. Efter din beskrivelse lyder det, som om du har tilsluttet pumpen på tilgangssiden af kontraventilen. Trykregulering på det varme vand??


fase


Tak for hurtigt svar

På det første billede ligger cirkulations-indgangen over den indgang den hvor den er tilsluttet på bagsiden.

Jeg har afmonteret det for ikke at ødelægge pumpen.

Kontraventilen vender rigtigt(tror jeg) og peger ind mod veksleren

Pumpen sidder efter kontraventilen som du kan skimte på billedet men før i flowet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis