Fra gammel til ny ordning på solceller

Hej

Vi er varslet at vores gamle ordning på solcellerne (årsafregning) ændres til den nye ordning (time for time). Det fjerner selvsagt noget af pointen med at have cellerne da jeg qua arbejde ikke bruger så meget strøm mens solen skinner.

Findes der derfor noget fornuftigt anlæg man kan skyde ind som buffer mellem cellerne og nettet sådan at man kan bruge strømme næste dag eller senere samme dag. Batteripakker el lign?

Er det noget der kan betale sig?


Venligst, Silas

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke hørt noget om det. Var overbevist om at vi på den gamle ordning havde 20år fra 2012, med nettoårsafregning. Hvad står det i den varsel og hvilket selskab er du kunde hos? Men ellers må dt jo være noget med noget batteribackup så strømmen kan gemmes fra middag til aften.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej Kovas

Vi har Ørsted (tidl DONG). Sagen er at regeringen er løbet fra det gamle løfte om 20 år.

Finans.dk har en artikel fra i sommers om emnet og vi fik varslingen fra Ørsted forleden.

https://finans.dk/erhverv/ECE10736430/trecifret-millionregning-er-paa-vej-til-solcelleejere/?ctxref=ext

På nye anlæg ser det ud til at man kan bufre, men spørsgsmålet er om det kan lade sig gøre på et ældre andlæg med ældre inverter etc.


/S

Hej igen. 

Ja hvis det bliver resultatet, så kan men jo konstatere at politikkernes tyveri fra os solcelleejere bare fortsætter. Hvis der ikke kommer noget ud af et sagsanlæg er problemet jo at de op til 500kr i merudgift i de resterende 14år næppe kan tjenes hjem ved at tilkøbe yderlig teknologi. Jeg tror man må indse at det som startede med at være en virkelig god investering vil vise sig at måske i bedste fald gå i 0 i værste fald gå i minus-

Ps hvornår har du sidst fået en afregning fra energinet. Så vidt jeg kan se er min sidste fra 2016 hvor der opgøres for 2015.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg kan ikke huske sidste opgørelse fra Energinet - den samlede afregning kommer fra Ørsted.

Fik læst lidt mere op på det strømmen afregnes time for time, men afgifterne (som jo udgør den langt største del) går tilsyneladende stadig på brutto ordningen. Dvs afgiften af 1 kwh produceret om sommeren kan man godt "gemme" til vintere, men ikke strømprisen. 

Men enig, det virker ikke som noget der kan betale sig at opdateret system på - vi må sluge skovsneglen, uden at få rokokkopuden...

batterier koster, de slides og endelig er de ikke miljø venlige.

at installere batterier vil i de fleste tilflæde kun være godt for producenten af batterier/inverteren og af den montør som installere det.

set ud fra vores (solcelle ejer) og for samfundet er det bedre at betale strøm mere ugunstigt - desværre.


jeg glæder mg til den dag politikkere får øjnene op og i det mindste tillader at man gemme dagsstrømmen til om natten - altså en 24 timers regl. det vil være godt for alle (samfund, elværker og solcelle ejere).

som det er nu skal en solcelle ejer helst forbruge om dagen, mens naboen opfordres til det modsatte - rent galimatias

Jeg melder mig gerne ind i en forening, der kører denne sag i retten,selvom jeg aldrig har haft en eneste celle på øverste etage. Så at sige 😉 

Staten gør som det passer den, og ingen gør noget for at stande det 

Jeg tager lige en gammel tråd op.. jeg synes ikke de 500,- de havde talt om holder? Jeg har oplevelsen af, at det koster os langt mere på den nye flexafregning - er der nogen der kan komme med lidt input?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis