Tætning af skotrende

T55
T55
Postnr: 2610
T55 T55

Hej

Hvad er den bedste løsning til at tætne en skotrende ved taget afslutning, ud mod der hvor vandet løber, så der ikke løber vand ind under taget

Tacodan skumtætnings kiler eller Rufakit,

Hilsen

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Når der først er hul i en skotrende, skal der gøres noget drastisk for at undgå vandskader. Hvis du ikke vil "tage tyren ved hornene" og udskifte skotrenden, skal du have noget plademateriale op under utætheden, således at vandet bliver ledt ned i tagrenden. Betragt det som en "lappeløsning".

Søren O
T55
T55
Postnr: 2610
T55 T55

Hej Søren

Tak for dit svar, det er ikke fordi der er hul i selv skotrenden, men den isolering der var

mellem skotrenden og taget er væk, så det er det jeg vil indsætte igen

Hilsen Mogens

Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio
T55 skrev den 25-09-2018 20:07:14

Er det her den bedste løsning

https://www.10-4.dk/varer/byggemate...gK87vD_BwE

eller skal jeg bruge  Rufakit  

Hilsen Mogens

Jeg har brugt det, du linker til hos 10-4 til vores skotrende ved rygningen, hvor skotrenderne mødes. Det holder umiddelbart fint. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Orla Nautrup
Orla Nautrup
Postnr: 7870
Orla Nautrup Orla Nautrup

Kittet bliver tør og falder ud med tiden og det skumgummi du linker til har nok også begrænset levetid.

Jeg vil mene at et tjæreimprægneret bølgeklodsprodukt har den længste levetid, men nok også er det vanskeligste at montere korrekt.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Skotrende
    Lav-Hus
  2. Utæt skotrende
    Lav-Hus
  3. Skotrende
    Lav-Hus
  4. Skotrende
    Lav-Hus
  5. Reparation af utæt skotrende
    Lav-Hus