Tydelige rullestrøg ifm maling, kan det reddes?

Jeg er ved at male min stue (savsmuldstapet), og da det er første gang jeg nogensinde står for sådan et projekt, er jeg selvfølgelig kommet til at lave en dum fejl på min ene væg.

Som anbefalet startede jeg med at male kanter på væggen, men lavede her den fejl for at første at male alle på én gang (dvs de nok nåede at tørre for meget til at jeg malede vådt i vådt), og derudover valgte jeg at bruge en lille rulle til at male langs stukken ved loftet.

Det betyder dig nu at selv efter 2 gang maling af væggene, ser det tydeligt lysere Hvidt ud langs kanterne.

Kan det reddes -og i så fald hvordan? Skal jeg satse på et 3. Lag maling vil skjule det? Og bør jeg i så fald så kun male op til kanten for at udligne eller skal jeg rulle over den?

Eller er der en helt anden og bedre løsning -eller må jeg lære at leve med det?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Cecilie

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tag et billede, det beskriver bedre. Er det fordi maling er kommet på stukken som det ikke skulle? 


Elektronikteknikeren

Maling kan jo i øvrigt let slibes glat. Prøv med noget korn 120-200


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for svar.

Nej, det er væggen lige under stukken.

Prøver at vedhæfte billeder- det kan anes oppe foroven, men er noget tydeligere “live” og i bedre lys (tidligere på dagen)

Vedhæftede filer:

hvilken maling har du malet med?



Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det er tydeligt at malingen er mere dækkende under stukken, men den dækning burde du jo have på hele væggen. Hvad er det for en maling? Har der været malet før?


Elektronikteknikeren

Jeg gætter på, at det handler om at du har lagt meget mere maling på med pensel (ved stukken) end du har med rullen.
En maler fortalte mig at når man maler med rulle, må den på intet tidspunkt lyde som velcro der bliver revet op... så er der for lidt maling på rullen.
De fleste (inklusiv mig) har tindens til at rulle længere end der er maling til, og dermed lægge et alt for tyndt lagt på. Specielt på sugende underlag som tapet, skal man virkelig være varsom med at køre for langt med rullen.   

Prøv at rulle væggen over igen, og kom så tæt på stukken uden at ramme den og lad være med at spare på malingen.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Har malet med en dyrup ekstra dækkende acrylmaling.

Vil prøve at give væggen en 3. Gang.

Tak for svar! Sætter meget pris på at få lidt hjælp

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også