Opvarmning af kolonihavehus

Nogen der har erfaringer med at bo i kolonihavehus over vinteren og gode råd til at opvarme det? Lige nu har jeg kun en gasovn, det er langt fra nok.

Nogen der har erfaringer med at bo i kolonihavehus... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej,

Hvis manden havde jagttegn, så havde han nok ikke låst sig inde med en riffel! Det er simpelthen uinteligent at bevæbne sig grundet frygten for hjemmerøveri!

Har du overvejet en luft til luft varmepumpe?

Rantzau.

Jeg ved ikke meget om kakkelovne, men kan læse på nogle tyske ovnbyggeres hjemmeside, at de har en vikningsgrad på 80-85% - dokumenteret iht. EN 15250.

Men der findes masser af brændeovnsproducen, som ligeledes dokumenterer samme virkningsgrad! Er der noget jeg overser?


/K

Hej Rantzau.

Uanset hvilket ildsted du har så kan du med brændefyring næppe komme over 90% i udnyttelse, men 100% når du jo aldrig. jeg kan self ikke udtale mig om dit brændekomfur, så hvis det kun har en udnyttelsesgrad på 10-15 % så er det i hvertfald noget ringere end det komfur mine svenske svigerforældre havde. Men jeg synes heller ikke man kan sammenligne brændeovn og ditto komfur, formålet jo er desideret forskelligt. Angående Lars Helbro så har jeg virkelig ikke lyst til at kontakte ham. Prøv at læse denne tråd. https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/197728/afpg/2


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Flere og flere kolonihaver bliver brugt som helårsbeboelse , det er billigt , som fx. sommerbyen ejby i Glostrup , som er en kolonihaveforening med næsten 1000 haver , mere end 30% af haverne beboes hele året , der er kloak og helårsvand , grundene er 400-500 m2 og man må samlet bebygge det med 90 m2 , huslejen er 700 kr om måneden med 30 skraldepose afhentning om året , det er selvfølgeligt forbudt , kommunen går ikke noget , de ved det godt , og bestyrelsen vil ikke være politibetjente .

Og hvem ejer jorden , det gør staten . 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det er meget politisk korrekt det du skriver Rantzau, men i virkeligheden har alle ret til at opbevare et våben i deres hjem til selvforsvar. Det er en menneskeret, og det er langt fra de fleste tilfælde hvor "compliance" med røverne er det sikreste, specielt i de tilfælde hvor der brydes ind i et hus velvidene at det er beboet.

Her vil bestyrelsen ikke ha det, så det gør det nok lidt mere besværligt hvis man er den eneste der vil overvintre. Ville ellers være fedt at kunne bliver herude, der skulle bare installeres en varmeovn. Prøver at overtale min bror til at låne deres sommerhus. 


karl smart skrev den 26-09-2018 10:41:59

Flere og flere kolonihaver bliver brugt som helårsbeboelse , det er billigt , som fx. sommerbyen ejby i Glostrup , som er en kolonihaveforening med næsten 1000 haver , mere end 30% af haverne beboes hele året , der er kloak og helårsvand , grundene er 400-500 m2 og man må samlet bebygge det med 90 m2 , huslejen er 700 kr om måneden med 30 skraldepose afhentning om året , det er selvfølgeligt forbudt , kommunen går ikke noget , de ved det godt , og bestyrelsen vil ikke være politibetjente .

Og hvem ejer jorden , det gør staten . 

 

karl smart skrev den 26-09-2018 10:41:59

Flere og flere kolonihaver bliver brugt som helårsbeboelse , det er billigt , som fx. sommerbyen ejby i Glostrup , som er en kolonihaveforening med næsten 1000 haver , mere end 30% af haverne beboes hele året , der er kloak og helårsvand , grundene er 400-500 m2 og man må samlet bebygge det med 90 m2 , huslejen er 700 kr om måneden med 30 skraldepose afhentning om året , det er selvfølgeligt forbudt , kommunen går ikke noget , de ved det godt , og bestyrelsen vil ikke være politibetjente .

Og hvem ejer jorden , det gør staten . 

 

Annonce
gordonfreeman skrev den 26-09-2018 10:58:52

Det er meget politisk korrekt det du skriver Rantzau, men i virkeligheden har alle ret til at opbevare et våben i deres hjem til selvforsvar. Det er en menneskeret, og det er langt fra de fleste tilfælde hvor "compliance" med røverne er det sikreste, specielt i de tilfælde hvor der brydes ind i et hus velvidene at det er beboet.

 Den passage der giver alle ret til at opbevare et ladt skydevåben i deres eget hus uden nogen særlig tilladelse må du meget gerne linke til.

Ellers vil jeg vove den påstand at du er fuld af lort, og til fare for omverden.


Jeg er da ligeglad med hvad du synes.

Picarro skrev den 26-09-2018 11:26:12

 Den passage der giver alle ret til at opbevare et ladt skydevåben i deres eget hus uden nogen særlig tilladelse må du meget gerne linke til.

Ellers vil jeg vove den påstand at du er fuld af lort, og til fare for omverden.

 

Frank Chr.  Den ovn ser rigtig god ud! Men kan man få en model med et filter i? Ellers tror jeg partikelforureningen fra petroleum er uacceptabelt høj indendøre .. men med filter i, kunne det være den bedste løsning for mig pt. Prøver at google det.

Sommerhus er meget bedre en kolonihave men koster jo osse flere gange mere.

Frank Chr. skrev den 25-09-2018 14:44:17

Men ellers er der jo osse den her slags https://www.jemogfix.dk/qlima-kamin...lsrc=aw.ds

 

Frank Chr. skrev den 25-09-2018 14:44:17

Men ellers er der jo osse den her slags https://www.jemogfix.dk/qlima-kamin...lsrc=aw.ds

 

Frank Chr. skrev den 25-09-2018 14:44:17

Men ellers er der jo osse den her slags https://www.jemogfix.dk/qlima-kamin...lsrc=aw.ds

 

“Det er meget politisk korrekt det du skriver Rantzau, men i virkeligheden har alle ret til at opbevare et våben i deres hjem til selvforsvar. Det er en menneskeret, og det er langt fra de fleste tilfælde hvor "compliance" med røverne er det sikreste, specielt i de tilfælde hvor der brydes ind i et hus velvidene at det er beboet.”

Nu er jeg ikke jurist, men er overbevist om, at du tager fejl og forveksler den amerikanske og danske grundlov.

 Hvis du ingen erfaring har med skydevåben, så vil jeg gerne give et staldtip! Skift riflen ud med en haglspreder - den er nemmere at ramme med.


/K

Ellers er der jo sådan en her https://www.baadservice.dk/badvarme/pottefyr.html der er aftræk på så man ikke får forbrændingsprodukterne ud i stuen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også