Glasklare trapezplader bliver brænd af!!!

Hej 

For 3 år siden lagde jeg nye trapezplader på min mors udestue der købte jeg glasklare i Jem & Fix, de er da godt nok blevet brændt af:

  

Så brændte trapezplader er jo ikke så tit man ser dem, for de har jo også bøjet sig en del og er godt sprøde. Så det ender hvis med jeg må skifte dem til foråret desværre.

Jeg kan ikke anbefale andre og købe glasklare trapezplader fra Jem & Fix


J.A.
Det løser vi....
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der noget ovenpå eller neden under Fx. isolering.................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det ligner mere bølgeplader/sinusplader.

Trapez plader er jo kantede...som en trapez...


Elektronikteknikeren

Og trapezplader er et navnebeskyttet produkt , og om man køber dem i jem og fix , bauhaus eller silvan , så er det de samme plader fra samme fabrik............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Uanset hvad pladerne nu hedder.  

Er det så ikke snavs der er på, har du prøvet at vaske dem ? (på begge sider)


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce


Gregeren de er købt som trapezplader og de var også mere kantet dengang men solen har vredet dem noget.

karl smart det må være en del år siden. Prøv og skrive trapezplader i Google så er der rigtig mange frabrikater og mange forskellige priser..

je_ns det er ikke skidt det er brændt...


J.A.
Det løser vi....

Det virker helt vildt at de er blevet så varme at de ændrer form. Der er ikke refleksioner fra et tag eller vinduesparti som griller pladerne?


Elektronikteknikeren

Hej,

Plastik svinger meget i kvalitet, samt hvor godt de modstår UV stråler. Det er UV stråler, som “brænder” plader af og den sommer den seneste sommer har ødelagt mange plasttage.

Karl smart.

Er du sikker på det? Jeg kender adskillige producenter af trapezplader - både i stål og plastik. 


/K

Også her hænger pris og kvalitet jo nok også sammen..

Jeg udskiftede nogle klare trapez plader på mit haveskur, de havde holdt i lige godt 30 år, og så faktisk rimelig fine ud, men skuret skulle bygges om.


Trapez pladerne har vel navnet efter deres form som er trapez, så det er vel næppe et beskyttet varemærke.


Vi prøver igen, i morgen --

Det bliver en bedre kvalitet næste gang, for de gamle hade sat der i 20 år uden problemer (de var blevet mælke hvide efterhånden) 

KSC det er korrekt, jeg kender en plastmager og han sagde noget af det samme, så plast kvaliteten er for dårlig.


J.A.
Det løser vi....
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis