One2many skrev den 24-09-2018 11:12:10
Tak for svar og nej så er det ikke så sært at jeg ikke kunne finde den😊
Motoren har ikke altid haft problemet, men jeg har ikke skiftet strålespids. Kan strålespidsen være skyld i at motoren dør ud, hvis der gives gas?
Ja det kan den godt hvis der sidder noget skidt i den så hullet bliver mindre og motoren derved får en mere mager blanding. Grunden til jeg spurgte til en ny strålespids er at du kunne have fået en et nummer mindre så hullet ligeså er mindre og den derved giver en mere mager blanding.
Men prøv oj tage strålespidsen ud og gennemblæs den med trykluft. Alternativt kan du stille den ud med håret fra en opvaskebørste eller pensel. Du må aldrig bruge noget ståltråd eller lignende da det ændre hullets mål og dermed motorens blanding.
Hjælper det ikke med at få motoren til at kunne tage gassen kan du prøve at hæve benzinhøjden i svømmerhuset en smule ved at sænke ventilen et par mm eller tre hvis muligt. Jeg kan ikke her se om det er muligt uden at stå med svømmeren i hånden. I øvrigt skal du være opmærksom på at tykkelsen af skiven 115 også ændre på svømmerhøjden hvis den er skiftet ud.
Du bør måske lige inden du du roder med svømmerhøjden sikre dig at filteret nr 112 i banjoskruen ikke er fyldt med skidt samt at eventuelle filtre op til tanken ligeså er rene. Du skal regne med der skal kunne løbe mindst en kopfuld benzin gennem svømmerventilen i minuttet når svømmerhuset ikke er monteret.
Du kan dog nok ikke helt tjekke det sidste, hvis der er en mekanisk benzinpumpe mellem tanken og karburatoren, hvilket jeg kan de der er efter at have fundet regningen over motoren. Dog kan 15 sekunders kørsel på selvstarteren sige noget om mængden der kommer.
I øvrigt sidder der nok også et filter under klokken på fødepumpen, der formodentlig vises på den næste tegning tegning efter den af karburatoren. Pas på membranen ved eventuel adskillelse.
https://www.albinmotor.com/AlbinMotor/index.html
Håber det skrevende her hjælper dig videre.