Samling af rør i/under støbtgulv

Hej,


Vores hus fra 1971 er født med 1-strengs varme-anlæg.  Installationen er udført med 3/4" rør der snævrer ind til 1/2" rør ved hver radiator. Jeg kunne ifbm. renovering af vores køkken godt tænke mig at sløjfe ca. 8 m rør der "slår et sving" ind i huset, idet de bliver overflødige. Findes der en løsning hvorpå man kan fjerne det overflødige rør, og samle hovedstrengen igen? Tænker på noget ala en union (som vel ikke er lovlig at samle i gulvet), eller findes der fittings med "links-gevind" i den ene ende således at et stykke rør samles i begge ender når man drejer samme vej på røret?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er vel en masse gevindsamlinger i gulvet allerede? 

Det er efterhånden mange år siden jeg har set en muffe med ret- og linksgevind. Tror de er udgået af programmet. Hvis du har gevindsamlinger i gulvet nu, ville jeg ikke have de store betænkeligheder ved at samle rørene med en union. Vent dog så længe som muligt med at skjule unionen, og spænd lige efter en ekstra gang.

Det rigtige er "svejsesamlinger", men det er ikke for amatørere.


Søren O

Du kunne bruge et langgevind, som fylder mindre i diameter og er mindst ligeså tæt som en union samt mindre change for utæthed.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis