Maling og frost - hvad sker der?

Hej

Jeg har nogle malingbøtter stående i mit skur. De har stået der siden sidste år og har derfor fået frost i vinter.

Jeg er klar over, at maling ikke tåler frost, men hvad er det der sker med malingen?

Det ser ud til at være skilt lidt, men  kan man ikke bare røre det godt sammen igen med en malerpind eller med et piskeris?

Eller er der noget kemisk i malingen der har reageret eller andet som gør at malingen ikke længere vil virke eller  hæfte ordentligt?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Min erfaring siger at man skal droppe malingen, da den ikke kan røres helt fint sammen igen.

Når du ruller/maler den på en glat flade, vil du se at der er bittesmå "partikler" som sikkert er farvestoffet der ligger som "klumper" og resten af malingen virker tynd/ikke dækkende, og flydeevnen er helt i hegnet.

Jeg havde noget træbeskyttelse stående som jeg prøvede at smøre på en stolpe, da jeg tænkte at det jo ikke gjorde så meget da det "kun" var til mit skur.... foruden at det var "klumpet" var det også ufatteligt længe om at tørre...     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 22-09-2018 10:11:27

Min erfaring siger at man skal droppe malingen, da den ikke kan røres helt fint sammen igen.

Når du ruller/maler den på en glat flade, vil du se at der er bittesmå "partikler" som sikkert er farvestoffet der ligger som "klumper" og resten af malingen virker tynd/ikke dækkende, og flydeevnen er helt i hegnet.

Jeg havde noget træbeskyttelse stående som jeg prøvede at smøre på en stolpe, da jeg tænkte at det jo ikke gjorde så meget da det "kun" var til mit skur.... foruden at det var "klumpet" var det også ufatteligt længe om at tørre...     

 OK. Tak for du deler din erfaring. Jeg har købt noget nyt maling

Det er da kun vandbaseret maling som ikke tåler frost , oliebaseret tager da ikke skade af at få lidt frost.........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også