Luft fra vandlåse

RasBo
RasBo
Postnr: 4000
RasBo RasBo

Hej alle,

EDIT: LUGT fra vandlåse. Kan jeg rette overskriften?

Vi købte et hus i januar og jeg synes vi har problemer med lugt fra husets vandlåse. De er ikke tørret ud, og ser ikke ud til at være i stykker (vandspejlet står over udløbet til kloakken). Jeg har heller aldrig hørt en "prut" fra afløbene så udluftningen må også være i orden? Vi har én gang suget dem tør for vand og fjernet alt det dejlige stads der lå i bunden af låsene og bag efter blev de skrubbet m. en svamp og rengøringsmiddel. Det virkede i et par uger men så kom lugten igen. Det hjælper også en uges tid at hælde eddike i afløbene og lade det stå natten over.

Har I nogle input til hvad jeg kan/bør gøre?

Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

RasBo
RasBo
RasBo RasBo

Her er et billede af vandlåsen som er brugt i huset. 

PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Vi har det ind i mellem i vores badeværelse, og her hjælper det at hælde en ordenlig gang spil kogende vand (10 liter) i håndvasken
Som på dit billede er det ikke selve vandlåsen i gulvet der er problemet med derimod tilløbs røret fra håndvasken der kommer ind over vandlåsen.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
RasBo
RasBo
RasBo RasBo

Det har jeg også læst. Det vil jeg prøve. Håber at rør og vandlås kan holde til det kogende vand (?)

Tak for input 👍🏻

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Hos en kunde havde de også lugt fra afløb i baggang. Det var tilsvarende detr lille rør der løb over til sikkerheds ventil fra vandvarmer. Der kom det til at lugte gammelt. En skvis kogende vand ned i røret en gang imellem hjalp p problemet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
RasBo
RasBo
RasBo RasBo

Jeg har hældt kogende vand i afløbene. Det har hjulpet., dvs. Lugten er væk. Så håber jeg bare det holder mere end en uges tid, så jeg ikke skal rende og hælde alt det kogende vand i kloakken 🤣

Vil du være med? Log ind for at svare.