Sålbænke - hvad passer til hus fra 30'erne

Det her er måske mere et spørgsmål om smag og hvad der passer til en bestemt stilart og ikke så meget om "gør-det-selv", men jeg prøver alligevel. 

Mit gode hus - en lille murermester villa fra 1936 - skal enten have nye sålbænke eller de gamle skal fuges om og enkelte løse sten skal sætte fast mv. 

Mit spørgsmål er om de nuværende sålbænke mon er de oprindelige (se billede) eller om de er kommet til senere. Hvis det er de oprindelige, så skal de selvfølgelig blive og fikses, men hvis de er kommet til senere, så er jeg nok mere tilbøjelig til at skifte dem ud med en pæn, men lidt kedelig, sålbænk af skifer.

Er der nogen der har et bud på om de røde sten, som udgør sålbænken i dag, kan være tilbage fra 1936 og om det skifer sålbænke tilbage i 30'erne?


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har et hus fra lige præcis 1936, hvor der er såkbænke i mursten. I stueetagen er der blevet udskiftet i 70erne til nyere mursten. På første salen er der de originale såkbænke i mursten. Så jeg vil antage at dine godt kunne være originale. 


Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis