FIX: Skift af motor på Zanussi ZWG5165 - 914904422-00 Vaskemaskine

Hej i en tidligere tråd forespurgte jeg om der kunne skiftes kuglelejer på en vaskemaskine, jeg endte dog med at købe en ny Electrolux motor hos Quickparts: 

https://quickparts.dk/motor-electrolux-original/206103

Jeg har taget billeder af udskiftning ad motoren og går ud fra at I har taget bagbeklædning af og lagt Vaskemaskinen op på et arbejdsbord så I kan komme til.

Tag gummiringen af og fortsæt

Fjern strømstikket, men pas på ikke at knække noget. Tag jordkabelskoen af.

Fjern skruerne til motoren, og skift den. Sæt alle kabler tilbage igen.

Sæt vaskemaskinen tilbage på gulvet og tilslut den, men før brug, sørg for at den er i vater på alle sider!



Live life to the fullest!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ok guide. Meeen det er meget at gøre ud af det.

 Jeg har skiftet eller skiftet kul i mange motorer, og jeg synes det ret meget besværligt at afmontere strøm, vand samt afløb, og derefter op på et bord. 

Af med bagbeklædning en eller 2 skruer på motor og så ud med stik og jordleder. Det klares på få minutter ved at sidde på hug.

Så  har man motoren i hånden og kan ordne det på som skal ordnes og så i med den. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ikke så behageligt når man som jeg har en discus prolabs der konstant skubber ud på iskias nerven :-) men jo, hvis man er i stand til det så er din måde nemmere, da vaskemaskine vejer som et ondt år og man er nødt til at være 2 om at løfte den.


Live life to the fullest!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis