Jordbor benzin, Kineser

Købte sidste år et benzin jordbor, made in China, det var på en auktion og jeg smed et bud og fik det rigtig billigt.

Startede det lige op, da jeg havde købt det, lidt svær at starte, og ville kun køre med choker, nå det skulle nok bare justeres lidt.

Skulle så bruge det forleden, og fik sat et 200 mm bor på, og efter noget besvær startet op, det vil stadig kun køre med choker, og fik boret ca. ½ meter dybt hul, så døde det.

Dagen efter var både jeg og boret kølet af, så  skulle det da lige have en chance, inden jerncontaineren.

For det første var karburatoren raslet løs, og så det sjove, når chokeren var på ON var den slået fra, og OFF var den slået til   

Der er kun en justeringsskrue på karburatoren, så ret enkelt.

Så nu køre det fint, så må vi jo se hvor længe det vare ved   


Vi prøver igen, i morgen --
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den kan du ikke slide op men kun ødelægge ved at køre uden en passende mængde totakts olie i benzinen.

Du fandt så grunden til den var blevet kasseret. 

Når chokeren er mærket omvendt er den fra før 2004. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg fik et kineser jordbor forærende, da det de ikke kunne få det startet.

Skiftede bezinfilter og slanger + nyt tændrør. Det startede første gang jeg trak 

Desværre ville den ikke køre så højt i omdrejningerne, at slyngkoblingen koplede til..

Alle sagde at jeg bare skulle købe en karburator til 250.-, det gjorde jeg og det hjalp ikke...

Kom efter lang tid til at tænke min knallerttid, hvor 2 takts motorer skulle have en vis modstand i udstødningen for, at køre ordentligt.

Skilte udstødning ad og det viste sig, at der indeni udstødning sad en lille si til at fange eventuelle gnister. Den var tæt, rensede den og nu kører den som en drøm. Satte endda den gamle karburator på igen.

Den var spritny da jeg købte den.

Ja den får 4% olie i benzinen, så den ryger som en kulkraftværk  

Det var der meget tydeligt gjort opmærksomt på, at den skal have 4% olie så det må den jo hellere have ?

Havde noget Stihl 2-t olie, til motorsav, regner med den er ok.



Vi prøver igen, i morgen --

Kan man mon købe el eller batteridreven jordbor? Eller er man nødt til selv en som fx. her. https://www.youtube.com/watch?v=ecikM5pGx1I


Der findes jordbor til 230 volt...

Nu har jeg boret 4 stk. 200 mm huller i 1 meters dybde, det gik nogenlunde, og det var i fed ler.

Dog køre den kun godt hvis tanken er næste fuld, eller hakker og hoster den. (sugefiltret ligger på bunden)

Men ellers har birch-moeller, måske en karburator til salg   


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Bestilte en ny karburator mv, fra Kina til den svimlende sum a 70,77 kr incl fragt 


Vi prøver igen, i morgen --

Så kom der pakke fra Kinøjserland

Utroligt det kan være så billigt, incl fragt....


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis