Vil ikke holde i tomgang

Min Citroën c3 fra 2008 ( diesel) har fået nykker. Ind imellem - og oftere og oftere- vil den ikke holde i tomgang uden den er ved at gå i stå. Kan dog afværges ved at lette på kobling og give lidt gas . Men igår gik den i stå flere gange og var svær at få igang igen ( ikke som i fladt batteri) . Oftest når den er varm.  Imorges var der så ikke noget da jeg startede den og lod den stå i tomgang 5 min. Hvad kan det være? Gode forslag søges så mekaniker ikke skal bruge 20 timer for at finde fejlen. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Får du ingen fejlmeldinger fra bilens computer? Din mekaniker burde let kunne udlæse.

Jeg har selv Peugeot med 1,6 Hdi fra 2006 med partikelfilter. Sidste år drillede EGR med fejlmeddelelse, dog uden at motoren på noget tidspunkt er gået ud eller i nødprogram. Min mekaniker sagde at EGR ventilen ret hurtigt skulle skiftes. Jeg havde hørt at en motorrensning med brint skulle være effektiv, så det prøvede jeg. Det tog en halv times tid, og min EGR ventil lever endnu. Jeg kører også lidt længere på en liter diesel, så for mig har det været en positiv oplevelse. En rensning med brint koster ca. kr. 1000,-


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis