Bremser i pulser foran

kewinlund
kewinlund
Postnr: 5700
kewinlund kewinlund

Hej

På min Octavia fra 2004 (Som altid kører uden pis), begyndte for en 3-4 mdr siden at "hugge" og bremse ujævnt når der bremses. dette mærkes især foran i rattet mm. Den kører fint nok ligeud når bremses uden hænder på rattet.

Jeg skiftede begge bremseskiver og klodser foran. Dette hjalp i ca 1 måned, hvorefter det stille og roligt blev værer og værer igen.

Har I ideer til hvad det ellers kan være? Kalibre glider fint på ophænget i bøsningerne mm.

Tænker det måske kan være dårlige skiver jeg har fået?

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

du glemte at skifte calibere. deres glidere har sikkert sat sig. Måske kan du redde dem ved afrens og smøring med alu-fedt

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Huskede du også at køre skiverne til efter de blev monteret? 

Hvis de bliver udsat for temperatursving før de er kørt til, kan de blive skæve.

Det kan ske på en enkelt opbremsning hvor skiverne bliver kølet hurtigt ned efterfølgende.

Elektronikteknikeren
kovas
kovas
Postnr: 9670
kovas kovas

Man må ikke smøre gliderne med alufedt. Det skal være silikone fedt.

Mange hilsner Kovas,

Nu med pillefyr og 4900wp på taget.
1, år produceret  4782kwh.
Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Silikone på glide pinde, og keramisk fedt på glideflader mod klodser bruger jeg selv. En fedt uden metaller sikrer mod galvanisk tæring, da kaliber ofte er af støbejern. I øvrigt er det vigtigt at anlægsfladen på hjul nav og skive er rene, så skiven sidder helt intimt med navet.

Elektronikteknikeren
Vil du være med? Log ind for at svare.