Valg af plænelufter/mosfjerner

Har en del mos i græsplænen, så jeg har kig på en Texas pro cut 460TG benzindrevet plænelufter/mosfjerner til 2800 kr. Men jeg kan ikke finde nogen anmeldelser af den, så jeg må lige høre herinde, hvad jeres erfaringer er?


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror nu du skal have lidt bedre fat i foret på prangeren, hvis du vil have omtalte model. 

Det eneste der er og sige om modellen er den virker fint. Den har så tilpas en høj vægt at den ikke "hopper" over plænen under brug. 

Der er ingen fremføring på hjulene som der normalt er på prof modeller. Ydermere er der heller ingen mosfanger til modellen, så man kan køre forbi strategiske opstillede hjulbøre og tømme af. Derved kan man så spare meget rivearbejde efterfølgende. 

Håber det skrevende hjælper dig med at træffe det forhåbentlige rette valg.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Nitter.

Ja den skal jeg ha' flere slanter op af lommen for at få. Men det var også noget vrøvl jeg fik skrevet, den model jeg fandt til 2800 kr var Texas Pro Cut 420TG. Den har opsamler, hvilket jeg heller ikke har tænkt mig at undvære.

Alternativt er der den dyrere Texas model jeg nævnte før, 460TG til 3.200 kr plus opsamler, eller måske ligefrem en Viking LB 540 til 4.000 kr plus opsamler. Ved sidstnævnte er jeg ikke i tvivl om kvaliteten, men prisen er også derefter.

ThomasM skrev den 20-09-2018 06:19:21

Hej Nitter.

Ja den skal jeg ha' flere slanter op af lommen for at få. Men det var også noget vrøvl jeg fik skrevet, den model jeg fandt til 2800 kr var Texas Pro Cut 420TG. Den har opsamler, hvilket jeg heller ikke har tænkt mig at undvære.

Alternativt er der den dyrere Texas model jeg nævnte før, 460TG til 3.200 kr plus opsamler, eller måske ligefrem en Viking LB 540 til 4.000 kr plus opsamler. Ved sidstnævnte er jeg ikke i tvivl om kvaliteten, men prisen er også derefter.

Ja ok, så forstår jeg bedre prisen.       Men til en mindre privat have vil jeg mene den lille er helt ok. Dog ville jeg gerne se opsamleren i dobbelt størrelse for afkastet fra sådan maskine er tit i ret store mængder.  

Skal jeg være ærlig, mener jeg at Viking værktøj generelt er for dyrt i forhold til hvad det kan. 

Min egen plænelufter køre på el og blev købt i Aldi for 15+ år siden for næsten ingen penge. Den køre stadigt ufortrødent videre en gang om året i et stykke plæne jeg har i en lille våd birkelund. Det er så lidt træls og skal rulle 60+ meter ledning ud, men man må arbejde en smule mere for at spare nogle penge. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for tippet Nicholas, men garanti er ikke så vigtigt for mig, da der altid kan opstå debat om hvorfor skidtet er holdt op med at virke. Eller man får at vide, at det er normalt at den gør sådan og sådan, og så må man ud i lange diskussioner. Men garanti ER godt at have, man skal bare ikke lægge for meget i det. Nå det var et sidespring :-)

Jeg har bestilt Texas Pro Cut 420TG, da den søreme lige er røget på tilbud. Med et blev  Vikingen mere end dobbelt så dyr, og dermed mindre attraktiv, om end jeg er sikker på at man med Viking vil være "garanteret" kvalitet :-) 

Håber at jeg ikke bliver skuffet... Er det helt skidt, har jeg et par ugers fortrydelsesret ved netkøb.

ja du har fortrydelsesret ved netkøb, dog hvis du tager maskinen i brug og vil levere den tilbage, kan netbutikken vælge ikke at give hele beløbet tilbage da produktet er 'forringet' texas har faktisk 3 års reklamationssret på deres benzin drevne maskiner


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis