Rydning af hus

Har nu endelig fået tømt et dødsbo for inventar m.m.

Har ryddet grunden for alle buske m.m.

Har doset det hele ned i et hul på grunden, hvordan får jeg det nemmest brændt af.

Ligger ude på landet ingen naboer.


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


Som barn da jeg arbejde ved en landmand havde vi en bunke blandet stort brændbart som dig. Bunken målte vel 8-10 meter i diameter og det hele lå op i 5-6 meters højde. Vi havde 2 dunke a 20 L med spildolie og benzin som vi startede bålet op med. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Noget lign. skete her på egnen for få år siden. Det var så en maskinstation der skulle rydde et (dødsbo) landbrug - stuehus for indbo, staldlænger og lader for alskens effekter samlet sammen igennem et helt liv. Alt blev kørt ud på marken i en kæmpe bunke og stukket ild til. Efter nogle timer kom brandvæsnet (og politiet) og slukkede bålet. Maskinstationen fik en ordentlig bøde for det svineri.  

Her i kommunen på landet, må man kun brænde en lille mængde haveaffald af i perioden 1. december til 1. marts. En lille mængde haveaffald svarer til 200 liter eller 0,2 kvadratmeter af gangen. Mener det er gældende for de fleste kommuner.

til slutter mig de andre, det noget svineri og det er alt for dyrt hvis det bliver opdaget.

en bekendt i en landzone der brændte et gammelt hønehus på 4x3 meter, der kom politi og brandvæsen på. Det havde været billigere at få en lokalhåndværker at køre det til genbrug adskilt. 

Hvorfor alt det besvær? 

Spred rygtet blandt de tilrejsende romaer, så er alt ryddet i løbet af nul koma fem.   

Undskyld - den lå lige til højrebenet. Sidst skulle jeg skræve over alt deres ragelse på Nørreport Station som mest af alt lignede resterne at en rydning af et dødsbo.

Kan man ikke løse problemet med dialog, skader det nok ikke med lidt sort humor.   


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale du vender spørgsmålet med kommunens miljøafdeling.

Du risikere problemer hvis du ikke har klare skriftlige aftaler.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er bare ikke i orden at gemme alskens ragelse under jorden. Få nu ryddet ordentligt op og kørt væk, så er der ikke noget at komme efter.


Søren O

Haveaffaldet kan du godt smide i et hul i jorden, det komposterer jo bare, men det er sgu så billigt at få en container ud til inventaret, at andet ville være dumt.

Da vi byggede nyt, satte vi alt i gul og gratis først.. dvs. at det meste inventar / radiatorer / køl/frys m.m. blev afhentet inden nedbrydning..  nogle spær (uden træbeskyttelse eller noget, blev brændt af - og de rå mursten, blev brugt som vejfyld) - men resten (tagplader m.v.) blev kørt væk i forhold til det materiale, det nu var.. Det andet med at doze alt ned - det er simpelthen SVINERI!!
Jorden skal faktisk holde til andet end "vores generation".. og vi skylder den, at opføre os anstændigt!!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også