Hvordan skal jeg angribe dette fugt

Jeg er lge blevet husejer, fik nøglen i Fredags og er nu gået igang med at lave kosmetiske ændringer i stuen.

I denne forbindelse har jeg fjerner gulvpanelerne, og finder til min skuffelse sort skimmel i 2 af listerne, på vægge i modsatte ende af huset. (Se billeder)

SSØ vendt mur

Hele SSØ væggen

NNV mur 1

NNV mur, hjørnet mod muren mod øst

Hele NNV listen.

Er det noget jeg skal have forsikring ind over?

Og hvordan kommer jeg det bedst til livs (fugten) fremadrettet?

Huset er malet udvendigt. 

NNV udefra. Er uvist om hvilken højde gulvet er ifht. Soklen.


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har anmeldt det til både hus forsikringen og ejerskifte forsikring. så får jeg at se hvad der sker.


 

Har huset været beboet op til, eller har det stået tomt uden varme i et stykke tid? Det kan jo godt give skimmel. Ellers så ville jeg se hvad forskringen siger, og hvis de ikke vil ind over, så få hevet tapet og filt ned. Det kan sagtens være der gemmer sig et eller andet grumt inde bagved.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det ligner mest at der er lidt i hjørnerne hvor der også ofte opstår kuldebro er som kan give kondens. Det er helt normalt i ældre huse og ikke noget jeg ville være voldsomt bange for. Det ligner heller ikke st angrebet er særligt udviklet eller har spredt sig vildt givet at meget af træet ser fint ud. 


Jeg ville nok vaske ned med Rodalon også evt putte noget antiskimmel middel bagpå fremtidige paneler. Derudover ville jeg undlade at sætte skabe helt op i hjørnerne sådan at der vil være luftcirkulation. 

Jeg ville blive meget overrasket hvis forsikringen dækker noget af den karakter 


Ask

Tak for svarene.

Huset har været beboet, og kun stået tomt i ca. en uge her op til overtagelsen d. 14/9, hvor radiatorerne var sat på frostfri, men vi har jo haft fin naturlig varme.

Askholme, mit problem i din udtalelse er, at jeg skal have bygget høje paneler, reoler og en bænk på disse vægge/hjørner. Så det er noget jeg skal have fundet en løsning på.

Men som tidligere nævnt, er det allerede meldt til forsikringerne, så må vi se hvad de melder tilbage her de næste par dage.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også