Hvilken type fuge til over sokkelklinker?

Vi har netop fået færdiggjort vores arbejde på badeværelset, med at få lagt sokkelklinker op af muren hele vejen rundt, men, nu skal der jo sluttes af med en fuge inden der skal males, og jeg er fuldkommen i tvivl om hvilken type fuge jeg skal bruge til jobbet. Kan jeg bruge en acryl fuge, eller skal jeg bruge en silikonefuge? Jeg så jo allerhelst at jeg kunne male den over, så den bliver samme farve som væggene.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi plejer at fuge overkanten samtidig med at resten bliver fuget, altså anvender vi den samme flisefuge som de andre steder. 

Silikone kan jo ikke overmales med ordentligt resultat. Acryl fuge synes jeg ikke rigtigt hører hjemme på det sted.



 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 18-09-2018 13:35:25

Vi plejer at fuge overkanten samtidig med at resten bliver fuget, altså anvender vi den samme flisefuge som de andre steder. 

Silikone kan jo ikke overmales med ordentligt resultat. Acryl fuge synes jeg ikke rigtigt hører hjemme på det sted.


 Tak for dit svar . Det hele er faktisk udført af en murer, som jeg lige hurtigt snakkede med da jeg kørte, han sagde blot "Brug en fuge rundt" og nu er han kørt og opgaven er færdig. Han ville ikke selv ligge en fuge rundt, derfor er jeg selv på bar bund nu. Jeg ved Acryl ikke har godt af vand, og tænker derfor også selv at acryl ikke er oplagt, men så må det jo vel være noget vådrums silikone?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Efter min mening er opgaven da netop ikke færdig.



 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Vi er enige - Han ville dog overlade det til en maler, så nu må jeg løse det herfra.

Man er i princippet holdt op med at bruge acrylfugemasse til fugning (det tørrer ind og revner) og i stedet bruges MS-fugemasse, hvad du udmærket kan anvende her, da den kan overmales.

Jeg er dog enig i, at det problem burde mureren have klaret emed cementfugen.

Jeg tror jeg må have fat i mureren igen, jeg kan også se ved nærmere gennemgang at han har glemt at fuge et sted, som ihvertfald var et sted han burde have fuget.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også