Hvilken Kap og gearingssav

Hej

Jeg påtænkerat købe en ny kap og gearingssav med bord.

Jeg har en Dewalt vendbar bygningssav i 305mm og den har været et fejlkøb helt fra starten. Den støjer helt uhæmmet fra motor og gear, og vejer et ondt år.

Jeg påtænker ast investere i noget makita eller festool...

Hvilken ville i købe ved frit lejde?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis jeg havde pengene ville jeg købe en Festool KS 60. Jeg har ikke den sav men har en del andet Festool værktøj og det er bare lækkert og gennemtænkt.

Jeg har selv en Dewalt DWS 770 og den må jeg sige jeg er godt tilfreds med men den mangler nogle features, så som at man kan stoppe klingen i en bestemt højde (så man kan lave tapper) og det der "skygge streg" halløj som KS 60eren har, men prisen er jo også en helt anden.

Hvis du har pengene til en Festool KS60, så køb den. Man skal altid købe det bedste værktøj man har råd til, og det er oftest Festool.. Selv hvis du så en dag ender med ikke at få brugt den, så holder den prisen en del bedre på DBA end så meget andet.

Det afhænger jo helt af hvad den skal bruges til. Hvis den skal bruges til finere snedkerarbejde er en Festool KS60 eller KS120 sikkert det bedste. Skal saven derimod bruges til grovere ting som stolper og alt muligt andet, tror jeg du er bedre tjent med en Dewalt eller Makita i en mere robust (og billigere!) udgave. Jeg har selv en Dewalt DW718, den er tung, men meget præcis, og frem for alt robust.


Med venlig hilsen

Anders

Larmen ka' jo skyldes at lejerne er færdig/e?

Brug en lang tynd liste og sæt denne mod saven hvor det er nærmest lejet/r og den modsatte mod øret, så har du en slags stetoskop (som lægens) bare mere primitiv.

Start saven og hør om den knurrer, som et tegn på at lejet er slidt og skal/kan skiftes.

Ikke så kompliceret at skifte, ska' selvfølgelig være samme størrelse som de gamle.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis