Male brædder under tagudhæng

Vi har fået et nyt højtsiddende vindue hvor der tidligere sad et vindue med blyindfattede ruder. Dengang lagde vi ikke mærke til at brædderne under tagudhænget ikke var malede. Det ses så desværre tydeligt nu. Af erfaring ved jeg, hvor træls det er at male disse brædder. Er der mon en fiks måde at gøre det på? At male opad er ikke så sjovt.

Alternativet vil være at skifte brædderne til pre-malede, men det koster vel kassen? Der er 100 meter brædder. 

Vejret bliver lige til den slags arbejde i et par dage nu.

Ingeborg


Når lysten driver værket
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har brugt en rulle.... brug en langhåret rulle der ikke er for bred, den kommer ind næsten over det hele, og resten bliver du nød til at tage med pensel.
Det kan være der er nogen der foreslår at sprøjtemale, men til det kan jeg kun sige: Det sviner endnu mere end pensel og tiden sparet på selve malerarbejdet bruger du så på afdækning...  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Med en radiatorpensel kan du komme ind i alle kringelkroge.

... det minder mig om historien om malermesteren der grundet stor ordretilgang, henvendte sig arbejdsformidlingen om en ledig maler.

Det havde de ikke, de havde kun en ledig gynækolog.

Pyt da - bare han kan holde på en pensel.

Et par uger senere kom malermesteren igen til arbejdsformidlingen for at få endnu en gynækolog.

Gynækolog?? "Jeg troede du var malermester".

"Ja, men ham jeg fik er sindssyg dygtig. Han har lige malet en 3-værelses lejlighed - gennem brevsprækken"   

Spøg tilside - en rulle er god, men med en radiatorpensel kan man ofte nå de sidste utilgængelige steder.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Rantzau.... den vil jeg tænke på  under arbejdet med at male.

Og til PinkHenrik: Jeg tror at jeg vil ofre min langhårede lammeskindsrulle på projektet. ( fisket op af skraldespanden en gang min søn havde profimalere til at male. Den har jeg siden været utrolig glad for. Så dyr en rulle havde jeg været for nærig til at købe). Måske skulle jeg eksperimentere med en meget tynd rulle til rillerne/sprækkerne? Du har ganske ret i at sprøjtning ville tage mindst lige så lang tid på grund af afdækningen, dels mod huset og dels mod de sorte beklædningsbrædder. Måske kan en god lydbog i øret hjælpe? Tak for svaret.

Ingeborg


Når lysten driver værket

Jeg har så også lige læst mig til at rullen ikke skal være alt for langhåret, fordi malingen så bare vil klaske hårene sammen. 


Når lysten driver værket
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også