Hvad foregår der her under fliserne på mit badeværelsesgulv?

I forbindelse med, at jeg ville rengøre fugerne på badeværelset i dybden, kom jeg til at trykke lidt for godt til, og en flise gik løs - den ligger over et område på gulvet, der lyder til at være hult under. OG det ser ud til der trænger vand ned under flisen. Er der mon nogen der har et godt svar på, hvad det er der foregår herunder flisen med det net der ligger? Jeg vil gerne have sat flisen fast igen, og havde egentlig planlagt at fylde fugerne ud på hele gulvet (det er noget værre klyt tidligere ejer af lejligheden har lavet, jeg er lejer). 

Skal den bare limes på med fliseklæb og så fuges op sammen med resten som jeg har planer om?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Små mosaikker leveres ofres på disse net så man ikke skal håndtere dem som 20x20 mm 


Det fikser jeg...

Jeg formoder du har gjort udlejer opmærksomt på problemet hvor det blev aftalt hvad der skulle eller ikke gøres.

Send udlejer en skriftlig opsummering af hvad der belv aftalt, og lim så de løse mosaikker med fliseklæb som du nævner hvis ikke udlejer reagerer.

Opstår der problemer ved fraflytning, henviser du til din skriflige opsumering.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hva fanden sker der for den kant der ?


Mvh. Christian M
 

Rantzau skrev den 17-09-2018 20:05:29

Jeg formoder du har gjort udlejer opmærksomt på problemet hvor det blev aftalt hvad der skulle eller ikke gøres.

Send udlejer en skriftlig opsummering af hvad der belv aftalt, og lim så de løse mosaikker med fliseklæb som du nævner hvis ikke udlejer reagerer.

Opstår der problemer ved fraflytning, henviser du til din skriflige opsumering.

 Vi har en aftale om istandsættelse, jeg stoler bare ikke helt på udlejers ord for hvordan den bedste måde at fikse det er.


Christian M skrev den 18-09-2018 01:26:40

Hva fanden sker der for den kant der ?

 Hjemmelagt klyt gulv   Jeg ville rigtig gerne fikse det og lægge en pæn kant, men det ser ud til vægfliserne generelt er lagt ALT for højt fra gulv og så er han endt med den her løsning...

FS90 skrev den 18-09-2018 08:56:26

 Hjemmelagt klyt gulv   Jeg ville rigtig gerne fikse det og lægge en pæn kant, men det ser ud til vægfliserne generelt er lagt ALT for højt fra gulv og så er han endt med den her løsning...

Eller også er det fordi der nedenunder ligger et gammelt terrazzo gulv.... de blev jo slebet med hulkehl kanter.
Og hvis amatøren så bare har lagt klinkerne oven på dem, så kommer problemet når kanten skal laves...  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Spørgsmål: Hvordan skære man i grunden sådan små fliser til, vel ikke med en almindelig flise skærer?   

(red:) Nå fandt selv svaret, nemlig med en vinkelsliber med en tynd og fin skæreskive. 

Ps. Vist noget forbandet bøvl at arbejde med hvis rummets vægge og gulv er skæve. 

PinkHenrik skrev den 18-09-2018 11:50:11

Eller også er det fordi der nedenunder ligger et gammelt terrazzo gulv.... de blev jo slebet med hulkehl kanter.
Og hvis amatøren så bare har lagt klinkerne oven på dem, så kommer problemet når kanten skal laves...  

 Det giver noget bedre mening end min teori - de runde kanter går hele vejen rundt i rummet, bortset fra ved trin/kant han selv har sat op til bruseområdet.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis