Sokkel til Vaskemaskine

Jeg har netop overtaget et hus, og der er nogle få ting der i mine øjne kan forbedres. Jeg savner lidt at min vaskemaskine står på en sokkel, som den gjorde i min tidligere bolig. Jeg vil gerne have den 40cm over gulvet, og har en masse lecablokke liggende, så jeg overvejer at bruge dem i stedet for at bygge noget op med eks. hobbyplader og lægter. (jeg har lige ryddet op efter at have fundet en rotterede i den ene udbygning, så lecablokke og solid sokkel tiltaler mig væsentlig mere end at lade der være hulrum. Guldet er malet beton.


Jeg vil meget gerne høre hvad i her af input herinde.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville bygge noget med en skuffe under, så har man et sted at opbevare vaskemiddel mm.

Kan en lecablok i øvrigt holde til de vibrationer der 'kan' komme fra en vaskemaskine når den centrifugerer?


 

Krydsfiner, og skuffer med fuldt udtræk er klart den løsning jeg havde valgt.. Medmindre du selvfølgelig har oceaner af plads.

Lecablok kan godt holde til vaskemaskine hvis de mures fast. Men det er der noget arbejde i, da det skal pudses / sættes fliser ovenover og foran. Eller der skal lægges en plade over. 

Hvis du vælger skuffe modellen vil jeg anbefale at du bruger en stump laminat bordplade til maskine at stå på. Almindelig spånplade bliver hurtig kedelig da det ikke kan undgås at der kommer lidt vand på en gang imellem. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg havde tænkt mig at bruge en hobbyplade (melamin hedder det vist også) til at stille den på, hvis jeg gik den vej...


Så jeg skal ridse belægningen af gulvet og mure lecablokkene op? og så pudse toppen og røge for afløb så hvis der går noget galt... ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også