LED skydelysdæmper til korr. - så tæt på at virke, men alligevel ikke...

Imaster
Imaster
Postnr:
Imaster Imaster

Der er kun en klemme der hedder P klemmen og det er den røde på afbryderen.

Det hedder jo også P klemmen på en 1-polet afbryder,så det du har lært er jo misvisende og forkert ifølge min mening.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Husk ikke at kalde det nederst eller øverst. Det kan jo vendes som man vil. 

Selv om man i nutiden mest laver B korrespondance kan vi jo ikke vide fra hvilken årgang hans installation er fra. Men når fasen IKKE siddet i P klemmen så er det B 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
PoelseManden
PoelseManden
Postnr: 9700
PoelseManden PoelseManden

Imaster Helt enig, men sådan bliver alle nye lærlinge lært på skolen. Men jeg er også kun i entreprisen, så jeg laver kun nyt og derfor kalder vi også P klemmen som den nederste klemme

Imaster
Imaster
Postnr:
Imaster Imaster

Men derfor er P klemmen jo stadig P klemme selv om fasen ikke sidder i den. (Som du ev elmand os selv skriver)

SebastianK
SebastianK
Postnr:
SebastianK SebastianK

Hehe så kom den altid frelsende ev elmand til! Jeg har godt læst flere af dine andre indlæg som altid har virket, og det gjorde den så sandelig også her - i første forsøg! Jeg var ALDRIG kommet på den løsning, og hvor er det fantastisk at have det til at virke!! Tusind tak for hjælpen ev elmand, jeg er dig dybt taknemmelig!

SebastianK
SebastianK
Postnr:
SebastianK SebastianK

Og til PoelseManden - også mange tak for din ihærdige hjælp, du kom tæt på med din sidste løsning, hvor jeg kunne godt få impulsen til at virke, men kun sporadisk! Det skal nok gå dig godt fremover!  

Men sikke et fantastisk forum, må I alle have en forsat god søndag aften, og tak for hjælpen alle sammen!

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin
Imaster skrev den 16-09-2018 21:02:45

Men derfor er P klemmen jo stadig P klemme selv om fasen ikke sidder i den. (Som du ev elmand os selv skriver)

Jeg får også lyst til at blande mig i koret. P klemmen hedder P og ikke hverken L/P eller nederst, øverst eller andet. Det er en skam, at underviseren på teknisk skole ikke har styr på termerne.

fase
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Poelsemanden: Jeg er ret sikker på at du ikke kan vide at " sådan bliver alle nye lærlinge lært på skolen"  Jeg er ret sikker på at du kun har været på en skole, og måske kun i en klasse. Og jeg er ret sikker på at du har misforstået noget. Eller også har læreren stået med afbryder eller en tegning hvor P klemmen netop der sad nederst. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Vil du være med? Log ind for at svare.