Behandling af bjælkehus

Jeg er ved at få opført et bjælkehus (sommerhus), der naturligvis skal have noget træbeskyttelse af en art. Jeg havde egentlig lavet en tråd for noget tid siden vedr. producenter af træbeskyttelse, men dette spørgsmål vedrøre et andet emne inden for området - nemlig typer af træbeskyttelse.


Sagen er den, at leverandøren af bjælkehuset har instrueret mig i, at huset først skulle behandles med en oliebaseret trægrunder og derefter træbeskyttelse. Han er meget fastlåst på, at trægrunderen skal være oliebaseret, og at penslerne ikke må kunne renses i vand.


Mig bekendt er de vandbaserede produkter ved at være godt udviklet, og eks. Teknos har udfaset deres oliebaserede produkter.


Er der nogen af jer, der har erfaringer med emnet?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville følge instruktionen fra leverandøren - ellers er der garanteret ingen garanti overhovedet..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvilken træsort, er det lærk vil jeg kraftigt anbefale, at du giver det noget svampedræbende på alle flader først.


Vi prøver igen, i morgen --

Picarro: Hvilket produkt tænker du på, og hvad er dit belæg for at det skulle holde længere?


Je_ns: Jeg formoder det er fyrretræ el. en anden nåletræssort. Det skal naturligvis have en grunder med fungicid, men når du skriver alle flader, tænker du så også indvendigt?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også