Gulvvarme fra fjernvarmerør

Eddison
Eddison
Postnr:
Eddison  Eddison

Hej vi går og overvejer at lave gulvvarme i badeværelse som vi er ved at renovere. Det skal siges at vi vil koble på radiator rør. Mit spørgsmål er om jeg må.fjerne radiator helt og koble min gulvvarme rør på det. Er der nogen der ved hvordan det skal kobles på. Hvis det er tilbageløb skal man så proppe fremløbet?! Takker

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

Ja der vel mindst 100.000 huse i dk der har lavet en radiator om til gulvvarme. Der skal sættes en fjvr termostat på ventil som skal monteres på afgangsrøret lige nu sidder din ventil sikkert på fremgangsrøret, og for at svare på dit spørgsmål at fremløbet skal proppes..... øhh hvordan skal der så løbe varme igennem dit anlæg ?? Så nej du hverken kan  eller skal proppe frem eller retur..

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Det er jo ikke ligefrem den bedste løsning at koble gulvvarme direkte på dine radiatorrør, men så længe dit badeværelse ikke er ret stort (omkring 4 m2) plejer det at være en acceptabel løsning. Det betinger dog at det er et 2-strengs anlæg (frem- og returløb fra radiator skal være koblet på hver sit rør).

Søren O
Eddison
Eddison
Postnr:
Eddison  Eddison

Det er ikke et stort areal der skal opvarmes derfor den ide. Det er heller ikke det bedste man kan gøre men lige nu har vi ikke mange muligheder. Betyder det så at man skal samle frem og retur, og så termostatventil på returrør med 2 udgange til gulvvarme frem og tilbage. Yep det er 2 strengs. Srry kan være det lyder idiotisk men er ret grøn i området 

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. r
    Lav-Hus
  2. R**rendt...!?
    Lav-Hus
  3. Gulvvarme med 2-strengs centravarme?
    Lav-Hus
  4. retur termostat til gulvvarme
    Lav-Hus
  5. gulvvarme
    Fyr og opvarmning