overtage hus pr 1. oktober. Allerede nu bestille internet osv?

Hej. 

Jeg overtager en landejendom pr. 1 oktober. 

Jeg vil allerede nu gerne bestille internet osv til adressen, især da EWII kører et godt kampagnetilbud lige nu. Jeg kan dog ikke finde ud af om jeg lovmæssigt må bestille varer til en anden adresse når jeg stadig ikke har råderet over denne? Leveringen vil først blive aktuel i oktober, men jeg er jo ikke registeret på adressen endnu. Jeg får samtidig også el fra trefor/EWII i den lejelejlighed jeg sidder i pt, så jeg er allerede registeret hos dem på en anden adresse.

Nogle der har prøvet det før og kan fortælle lidt nærmere? 

Jeg kontakter EWII på mandag, jeg er bare nysgerrig på om andre har stået i lignende situation?

Mvh. 

Lasse

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du godt. Vi bestilte internet og tv til vores hus i god tid inden overtagelse. 

Jeg mener også at kunne huske, at vi modtog en TDC HomeBox i vores daværende hus, som køberne havde bestilt. Den lagde vi bare på bryggersbordet ved overtagelsen. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tag en snak med sælger, hvis det er rimelig fornuftige mennesker så lader de selvfølgelig jer bestille de ting selvom det reelt ikke er jeres hus.
Da vi solgte vores hus, spurgte køber om det gjorde noget at de ville have alarm, og bestilte derefter et alarmselskab der så kom og installerede det meste af alarmen inden vi var fraflyttet.
Det kunne vi selvfølgelig ikke have noget i mod, ligesom de i øvrigt også kom og tog mål til nogle vinduer, så de kunne bestilles...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Angående el skal du bare aktivt melde flyttedato til din el-leverandør. Så flytter de din (gode) el-aftale med til dit nye hjem.    

Ps. Jeg ved ikke om internet er omfattet af samme muligheder.

Pps. Vi har forresten selv lige skiftet el-produkt fra at koste 42,0 øre/kwh til kun (intro.el) 8,12 øre/kwh. Der går dog 3 uger inden det træder i kraft, da der er 14 dages fortrydelsesfrist.   

Frank Chr. ? ? ? Den tror du vel ikke selv på. Har du mødt en super sælger nede foran Brugsen eller lign. 

Til Trådstarter Du kan bestille alt det du vil, bare det er på din regning naturligvis. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Som intro muligvis men du kommer jo senere til at betale en pris meget lignende den du betaler nu. Problemer med el er at det er en flydende markeds pris. Så over tid kan du ikke kontrollere om du har fået billigere el end det du får fra nuværende selskab. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Næ.. for når de 6 måneder er gået flytter jeg over til et andet el-selskab med billig 6 måneders intro-el - ditto en gang yderlig, og så er der gået 12 måneder og jeg kan starte forfra igen hos Eniig som ny kunde og få deres intro-el igen i 6 måneder.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis