Bjælkehus med råd? (Akut)

seer
seer
Postnr:
seer seer

Må man spørge hvorfor i ik har allieret her med en tømrer / byggesagkyndig / en der laver den slags huse det er jo ret mange penge.. og da mega ærgerligt hvis i ender i “økonomisk ruin” pga manglende rådgivning .

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Blot en tanke - det er  K2 - altså ikke "skal laves nu - men der er skader".. og umiddelbart er der ikke fare for noget
Hvad med blot at se tiden an, og spare pengene op til i alligevel vil bygge nyt..?
I kan hurtigt bruge +100T til ingenting(reparationer) - og de penge, er da "rare at have" til et nyt hus på sigt   

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Huset er nul kroner værd, basta! Derfor kan det kun være spild, at give 300.000 for det skrammel. Hvis legen med ideen om nyt hus bliver til virkelighed, skal I lige huske bortskaffelse af det bestående og jordbundundersøgelse (Amager er jo lidt “giftet”). Så læg bare 5-600.000 oveni prisen for råjord.

Orla Nautrup
Orla Nautrup
Postnr: 7870
Orla Nautrup Orla Nautrup

Hej Natur

En K2 skade er hvis det kun er bygningsdelen selv (hele huset) der kan skades.

Eksempeltvist er nedbrudt træ i et vindue i et murstenshus normalt en K2 skade, men hvis det samme vindue sidder i et træhus, som der er tale om her, er det en K3 skade da råd/svamp kan brede sig til trækonstruktionen.

Natur
Natur
Natur Natur

@Orla - jo, men hvis man alligevel påtænker at bygge nyt, indenfor en overskuelig tidshorisont - er det så ikke blot "penge ud i det blå" at reparere?  Huset vælter jo ikke sådan lige..?

TRRA
TRRA
Postnr: 2770
TRRA TRRA

Bare en ide - aner ikke om det kan lade sig gøre - Har I undersøgt om man kan og hvad det vil koste, at isolere og beklæde huset udvendigt? 

Ved som sagt ikke om det kan lade sig gøre. Men det virker overskueligt, og gøres jo hele tiden med murstens/betonhuse.

Mvh TRRA
jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

ideen kunne være god nok med og beklæde med ny face beklædning, da man så kan skære det der er råddent ud og indsætte nyt tømmer, men mon ikke den nye br18 så skal overholdes mht isolering grad mv hvis huset skal beklædes og isoleres udefra

sådan en hus kan hurtig blive skruen uden ende da der er utrolig meget der kan være galt mht råd/nedbrydning.

hvordan er tagkonstruktionen, spær enderne er der råd i dem 

jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect
Natur skrev den 17-09-2018 11:30:55

@Orla - jo, men hvis man alligevel påtænker at bygge nyt, indenfor en overskuelig tidshorisont - er det så ikke blot "penge ud i det blå" at reparere?  Huset vælter jo ikke sådan lige..?

Er det ikke penge ud af det blå og købe huset og så om nogen år bruge penge på og rive det ned. En nedrivning er ikke helt billigt og når der så skal bygges så kommer der lige jordbund undersøgelse osv oveni

Natur
Natur
Natur Natur

Når jeg ser hvad huse koster på Amager -   - så kan det faktisk være en god investering.. hvis der har været et bud - bare på grunden - til 2,6   - så er det jo ingenting for huset.. Men jeg ville så bruge pengene på at bygge nyt, og blot "holde huset stående" indtil da..
Men hvor er jeg glad for, at det ikke er vores budget, der skal betale de sindssyge priser.. (sidder lige og kigger på et rækkehus i dårlig stand på 91m2 / 252 kvm grund - til 4,6    )

TRRA
TRRA
Postnr: 2770
TRRA TRRA

Bevares - det er ikke billigt.. Mit hus har til gengæld steget 100.000 om måneden siden jeg købte det for et halvt år siden, og jeg har måske smidt 100K i det . Så også bare for at sige, at tør man spille friværdi spillet, er der også penge til renovering, nybyg i KBH.

Mvh TRRA
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Da både Kbh og Amager sælger huse på bud, bliver jeg lidt urolig over, at I fik huset og grunden med 350.000 i afslag. Ikke engang solgt til prisen får en jydenæse til at løbe i vand. Der er mere skummelt i den handel. Måske I har overset noget? Servitutter?

Vil du være med? Log ind for at svare.