Bjælkehus med råd? (Akut)

Vi har underskrevet en købsaftale og vores 6 dages fortrydelsesret er hermed påbegyndt. Det er en ældre bjælkehus fra 1970. Det er i god stand, men har følgende nævnt i tilstandsrapporten:

  • K2 Der er trænedbrydning i ydervægge mod syd, øst og vest.
  • K2 Der er trænedbrydning i stolpe nederst mod sydøst.

Vi tæller ca. 6 bjælker der skal skiftes.

Men nu er vi blevet nervøse. Hvor meget vil sådan et projekt koste? Jeg ved det er svært, hvis ikke umuligt, at lave et skøn på baggrund af ovenstående information. Men måske I ved om det er et projekt til 30.000, 80.000 eller 300.000.

Jeg har set en masse projekter på nettet, men ingen nævner pris. Det skal naturligvis laves af en faglært tømmer.

Håber I kan hjælpe og på forhånd tak. 


/Philip 

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Det er en ret kompliceret opgave at skifte sådanne bjælker, og jeg vil til enhver tid fraråde at købe et sådant hus, blandt andet på grund af de krydsende bjælkeender, hvor der konstant er meget stor risiko for vandindtrængen i konstruktionen, og dermed råd/svampeskader.

Jeg tror ikke der kan tegnes råd/svampeforsikring på et sådant bjælkehus, og det fortæller jo lidt om risikoen.

Altså er min klare holdning, at sådanne huse ikke hører hjemme i det fugtige danske klima!

Enig med @Orla og @Uldal - træk jer ud af den handel, og find noget fornuftigt at bruge pengene på..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Mange tak for svar. 

Men har I viden om hvad en udbedring vil koste? Om det så kun var 6 bjælker eller hele beklædningen? 

@natur @Orla og @Uldal

Hvad koster huset? Skal I bo i det året rundt? Har I fået afslag i prisen til udbedring? 

Det er let at sige  at I skal fortryde købet, men de ved reelt intet om tingene. 

Annonce

Jeg ville ikke turde binde an med et sådant hus.. det ligner et sommer/fritidshus - men det lyder det ikke til, at det er?? Der er så meget, der kan/vil gå galt her..    

Nej , jeg ved ikke noget om tingene - men det gør @Mr_Cabrio ej heller??   ... Og eftersom det ikke er hans tegnebog, der skal dække problemerne, såå.. vil jeg stadig råde til at løbe væk..


Edit i forhold til  @PhilipA  svar 22:56 - det lyder til et dyrt postnummer.. ellers er 350T godt meget i afslag..   her kan vi næsten få et hus med grund for det..
- men jeg ville så stadig tænke, at rive ned og bygge nyt..  Det er sandsynligvis ikke ret stort?? (jeg tænker max 120 kvm.) så riv ned og sæt et typehus til 1,2 mill.  det ville i glæde jer over - både økonomisk og i det arbejde/vedligehold i ikke skal udføre hvert år

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Enig. Der er meget der kan gå galt. Men det er et perfekt hus og beliggenhed for os. Derfor ville vi gerne undersøge om det kan betale sig.

Vi har fået 350.000 i afslag. Og det er helårs.

Vi er villig til at ofre penge på at få huset i stand. Vi skal bare vide om det kan betale sig. Derfor ville vi gerne i kontakt med folk der evt. sad i et  renoveret bjælkehus. @Mr_Cabrio

Og tak for svar, igen.

Natur, jeg ved desværre heller ikke noget om det. Men ud fra din signatur vil jeg sige, at et hovedspring ikke er af vejen en gang imellem  

Hvor i landet befinder vi os? Jeg kan måske sætte dig i kontakt med en person, der ved lidt om byggemetoder hvor stål og metaller ikke er så udbredt... 

Fakta: tilstandsrapporten siger, at de bærende konstruktioner er i opløsning. Der er nedbrydning midt på ydervæggene. Huset er “samlet” nedefra og at luse bjælker ud er rimeligt bekosteligt. At stolperne er nedbrudte finder jeg er den største fare, da de ikke kan udskiftes uden at afmontere bjælkerne. Man må formode, at der er bagmur af en art. Dvs at der på udvendig beklædning er sømmet lister til fastholdelse af indvendig beklædning. Når man nedtager dele af de udvendige bjælker, ryger hele væggen.


 

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis