Gennemgangstester og Triax slutdåse

Hej alle - Ved ikke om jeg er havnet i den korrekte gruppe.

Jeg har en Triax slutdåse med 3 udtag TV/Radio/Data (Triax TD372) som jeg tror MÅSKE er defekt.

Jeg har har prøvet at sætte en gennemgangstester til den for at se om der er hul igennem.

Umiddelbart er der kun forbindelse imellem indgang og dataudtag.
Hvis jeg tester imellem indgang og signal-leder på hhv TV og Radio, er der umiddelbart IKKE hul igennem.

Er det mig der ikke kan finde ud af at måle, eller kan der være en anden årsag?

Mvh.


The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I radio og tv udgangen sider det filtre uden DC gennemgang, så derfor kan du ikke måle med en gennemgangs tester. Prøv i stedet at sætte signal på og se, om der er hul igennem. 


fase

Okay - Here goes..

Dåsen fra Triax fejler ikke noget!!   
Signalet kommer igennem den som det skal.

Hvor er fejlen så?

Jeg TROR, at jeg har indsnævret fejlen til et kabel der går fra en fordelerboks (Triax SCS-3) og hen til den føromtalte slutdåse fra Triax.
Lige nu er fordelerboksen frakoblet, så det er helt sikkert ikke DEN der er årsagen til problemet - Ydermere er der, på fordelerboksen, monteret slutmodstande på de ubenyttede udgange.

Kablet (som måske er defekt) er HELT nyt, dobbeltskærmet (net/folie) og uden skarpe knæk.
Der er ikke forbindelse imellem skærm og signalleder nogen steder i installationen (ifølge min gennemgangstester).

Eneste issue jeg umiddelbart kan komme i tanke om med kablet er, at det, over en afstand på ca. 3 meter, løber parallelt (i samme tomrør) med 2 stk. cat7 netværkskabler (hvis skærme begge er koblet til jord).

Jeg kan ikke 100% afvise, at kablet har fået et knæk under installationen - Men jeg synes, at jeg var meget påpasselig da jeg trak det.

Installationen ser sådan ud.

Jeg vil forsøge at trække et nyt kabel, med mindre der er nogen som har en anden idé???


Mvh.


The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Jeg tror ikke du har nævnt at der er en fejl og hvad der ikke virker.

Men formoder du mangler et antennesignal?

Jeg ville prøve at skifte kablet du omtaler. Det bør ikke være noget problem at det løber sammen med netværkskabel.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nej det er rigtigt - Jeg nævner ikke noget om det i første indlæg. Da jeg skrev det, var jeg ikke helt klar over hvor problemet lå. Jeg troede faktisk, at det var vægdåsen fra Triax som fejlede.

Hvis man nu bare kunne redigere sine indlæg der er over 30 minutter gamle.

Jeg overvejede faktisk at lave en ny tråd (overvejer stadig). Overskriften passer nemlig slet ikke på indholdet længere.

Men JA! - Det er antennesignalet den er gal med.

Ny tråd med en lidt bedre overskrift og beskrivelse?? - Ja sgu...


Jeg starter en ny tråd!!
Ses om lidt


The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Ny tråd her:

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/220311


The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis