svag varme i radiatorer

Hej alle LDS'ere


Jeg fik starte fyret op den anden dag, for nu nærmere vinteren sig :)

MEN der kommer ikke varme ud i centralvarmeanlægget. De første radiatorer afgiver varme, få er halvlunkne og kun i området ved thermostaten :(


Jeg har prøvet og kontrolleret.

-vand påfyld anlægget (2.5 Bar)

-radiatorer udluftet.

-Thermostat ventiler motioneret (en enkelt sat fast)

-Ændret på vamepumpen fra autoadapt til konstant tryk

-Banket på den lukkede ekspansionsbeholder, den lyder hul og er kold 


Huset er fra 1915 på 400M3 fordelt på 2 etager

Jeg har et (under 3 år ) MGM Comfort 25 pillefyr med grundfoss aplha2 varmepumpe og lukket ekspansionbeholder monteret på

-Kan lavt tryk i ekspansionsbeholderen skabe problemer? Der står fortryk skal være 0,5 bar, kan dette kontrolleres?

-Skal fyret også udluftes?

Håber i kan hjælpe mig i den rigtige retning :)

Mvh. Nichgolas


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Hej alle LDS'ere Jeg fik starte fyret op den... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vi er fuldstændig enig Leif mht. at shunt er en nødvendighed, især på pladejernskedler. Men herhjemme er gængs metode åbenbart at der kun monteres shunt på (citat) "kedler fra 70 kw og op, så det gælder ikke MGM Junior, det eneste du skal er at holde en fremløbs temp på min 60 grader".
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk

Derfor jeg skrev at MGM normalt ikke er født (installeret) med shunt i hvert fald (underligt nok) ikke i DK.   

 

Ps. Mon Nicolas anlæg er med en større aku-tank ? 

Hej alle, tak for svarende.

Da jeg kom hjem fra arbejdei dag, havde pumpen kørt med kontant tryk, uden ændring i varmen, radiatorene er også blevet udluftet

Der er ingen shunt ventil på Fyret, og det er 'MGM' selv der har installeret det, så deres håndværk stoler jeg på. 

Niller nævnte VVB'en og her sad denne lille bandit https://imgur.com/a/Ka8kuvf og ikke lavede sit arbejde godt nok, den justere fremløbet til VVB nærmest direkte fra fyret af, den må havde siddet i halv position på VVB og halt til resten af anlægget, jeg slukkede for motoren og satte den på manuel, og straks kunne jeg høre bedre flow i rørende


Mange tak for alle de gode input, nu fryser fruen i huset ikke mere, og jeg blev langt klogere på mit varme anlæg


Mvh. Nicholas




www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Frank Chr. skrev den 15-09-2018 11:03:18

Tjek lige op på fejlfindinsskemaet her i manualen    file:///C:/Users/Frank/Downloads/Slimpel-operating-manual.pdf 

 Jeg kan desværre ikke se filer på din private PC ;-) men du må gerne uploade dokumentet, eks. til scribd.com


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine

Ups.. (jeg er ikke pc-nørd)     download/file.php?id=11455


Nå det virker vist heller ikke, så ved jeg ikke hvordan man gør. Men jeg ville bla. blot vise at i udenlandske (engelske) MGM manualer, her er der monteret shunt.

Frank Chr. skrev den 15-09-2018 16:29:29

Ups.. (jeg er ikke pc-nørd)     download/file.php?id=11455


Nå det virker vist heller ikke, så ved jeg ikke hvordan man gør. Men jeg ville bla. blot vise at i udenlandske (engelske) MGM manualer, her er der monteret shunt.

 Et værre cirkus (omvej) men se indlæg nr. 3 som jeg linker til http://www.stokerpro.dk/viewtopic.php?t=23290

Nicholas Efternavn skrev den 15-09-2018 16:03:20

Hej alle, tak for svarende.

Da jeg kom hjem fra arbejdei dag, havde pumpen kørt med kontant tryk, uden ændring i varmen, radiatorene er også blevet udluftet

Der er ingen shunt ventil på Fyret, og det er 'MGM' selv der har installeret det, så deres håndværk stoler jeg på. 

Niller nævnte VVB'en og her sad denne lille bandit https://imgur.com/a/Ka8kuvf og ikke lavede sit arbejde godt nok, den justere fremløbet til VVB nærmest direkte fra fyret af, den må havde siddet i halv position på VVB og halt til resten af anlægget, jeg slukkede for motoren og satte den på manuel, og straks kunne jeg høre bedre flow i rørende


Mange tak for alle de gode input, nu fryser fruen i huset ikke mere, og jeg blev langt klogere på mit varme anlæg


Mvh. Nicholas



Det er skønt du fandt ud af hwans der var galt.

Men med hensyn til shunten, er det en meget dårlig ide at springe over den detalje hvis din returtemperatur er under 50-55 grader !!!  Det eneste der sker ved den mangler, er såmænd at kedlen ruster op  fra bunden af vandkammeret ret hurtigt grundet kondensvand tilsat lidt syre fra dit brændsel. Bare rolig, kedlen holder helt sikkert til den dag garantien er ovre.    

Det skuffer mig at et firma arbejder på den måde.        

PS. Nåå, det er Karsten nede fra heden der står for MGM. Det er endnu en god grund til at holde sig fra det mærke.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ork.. jeg har da set en ny kedel (mandagsmodel) der indvendig var tæret op på under 6 måneder, dels fordi der ingen shunt var monteret, men osse fordi der var sidekærv på flere svejsninger.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis