Blandingsbatteri i bruser lyder som om det er tændt

Groenner
Groenner
Postnr: 5700
Groenner Groenner

Halløjsa.

Den sidste uges tid, har mit blandingsbatteri i vores brusekabine larmet ualmindeligt meget. Det lyder præcis som om at det er tændt. Hvis jeg fx tænder bruseren, og stikker bruserhovedet under vand, så laver det samme lyd.

Min vandmåler drejer ligeledes konstant rundt, også når vi ikke bruger vand. Der er ikke umiddelbart vand i min konstruktion nogen steder i eller og omkring vores badeværelse, så det er vel udelukket at røret er sprunget inde i væggen? Eller kan det sagtens være det? Trykket på bruserhovedet er som det plejer at være.

På forhånd tak for jeres hjælp.

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Hvis du ikke bruger vand SKAL din vandmåler stå helt stille. Hvor stort er dit forbrug når du ikke bruger vand? Prøv at aflæse din måler, også de små visere. ,0 svarer til første ciffer efter kommaet - ,00 svarer til andet tal efter kommaet osv. Prøv så at aflæse igen efter en time.

En utæthed kan være meget dyr, både som vandskade og som forbrugt vand, da du også skal betale afledningsgebyr af målt vand.

Søren O
jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

kunne det være blandings batteriet der lukker vand igennem over i det varme vand så der er en gennem strømning selvom der ikke kommer vand fysisk ud i bruseren ?

bor du i lejlighed eller er det et alm hus ?

har du skjult rør skade forsikring hvis fejlen ligger dybere ?

tjek dine vægge for fugt ligeledes nede ved gulvet under gulvtæpper  osv hvis der er noget som er utæt 

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Har du fjernvarme ? Så er der den mulighed at din varm vands beholder / varmeveksler er sprunget. Og hvis er vandtrykket er højere end fjernvarme trykket kan der strømme vand den vej. 

Du lukker så vand ind i fjernvarmesystemet, og betaler for det. Og varmeværket har et problem og skal lukke det ud. 

Hvis det er tilfældet, kan du lukke for fjernvarme ved indføringen både frem og retur, og se om din vandmåler så står stille. 

Eller du kan lukke for vand ved hovedstophane og se om du kan få vand ( beskidt fjernvarmevand) ud af varm vandshaner. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Groenner
Groenner
Postnr: 5700
Groenner Groenner

Tak for jeres svar allesammen.

Jeg aflæste min vandmåler da jeg gik i seng igår, og da jeg stod op idag, var der brugt 1,5 m3 vand. Så jeg kontaktede fluks en VVS'er som kunne konstatere at der er brud på det rør der sender varmt vand fra vores fyr og ud på badeværelset. Dette er heldigvis dækket af forsikringen.

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

hold da op!!! 4-6 m3 i døgnet? Det giver dælme noget for håndværkerne at se til. Go vind med renoveringen.

jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

Det lyder vildt, derfor det er en god ide og holde øje med sin vand måler jævnligt

Er der ingen synlige skader der må da være nogen kraftige fugt skjolder, har du krybe kælder 

Vil du være med? Log ind for at svare.